SPORTSHOWROOM

Nike

Air Humara

Φτιαγμένο για την περιπετειώδη ψυχή.

Nike Air Humara
© Nike

Μια υψηλή φιλοδοξία και ένας ταπεινός υπάλληλος

Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του '80, η Nike είχε αρχίσει να επεκτείνεται πέρα από τα αθλητικά παπούτσια που είχαν κάνει την εταιρεία τόσο επιτυχημένη την πρώτη δεκαετία της. Ένα ειδικό τμήμα πεζοπορίας που δημιουργήθηκε το 1981 επέτρεψε στην εταιρεία να πειραματιστεί με πιο ανθεκτικά παπούτσια, δημιουργώντας τα θεμέλια της Nike ACG (All Conditions Gear) - ένα τμήμα της εταιρείας που επικεντρώθηκε στη δημιουργία λειτουργικών ενδυμάτων για εξωτερικούς χώρους. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, η Nike διαφοροποιήθηκε ακόμη περισσότερο και μέχρι το 1996, οι σχεδιαστές της μπόρεσαν να συνδυάσουν την τεχνογνωσία τους στους δρομείς επιδόσεων με το πιο πρόσφατο ενδιαφέρον για υποδήματα παντός εδάφους για να δημιουργήσουν μια σειρά από παπούτσια για τρέξιμο σε μονοπάτια, στα οποία η μάρκα είχε ιδιαίτερη αδυναμία στα τέλη της δεκαετίας του '90. Παρά το γεγονός ότι είχε στη διάθεσή της μια ομάδα ειδικών σε θέματα υποδημάτων υψηλής εξειδίκευσης, η Nike ακολούθησε μια αντισυμβατική οδό, επιστρατεύοντας έναν νεαρό σχεδιαστή με ποικίλο επαγγελματικό ιστορικό, αλλά σχεδόν καθόλου εμπειρία στο σχεδιασμό υποδημάτων, για να δημιουργήσει το πιο λειτουργικό και τεχνικά επιδέξιο δρομέα μονοπατιών. Η κίνηση απέδωσε καρπούς, καθώς αυτός ο ταπεινός υπάλληλος κατέληξε να δημιουργήσει δύο από τις πιο διαχρονικές σιλουέτες trail running στην ιστορία της μάρκας: το Air Humara και τον διάδοχό του, το Air Terra Humara.

© Nike

Ένας γεννημένος σχεδιαστής

Ο Peter Fogg φαινόταν πάντα προορισμένος να γίνει σχεδιαστής. Γιος ενός δασκάλου μαγαζιού και μιας καθηγήτριας καλλιτεχνικών, από μικρός είχε φυσική κλίση προς το σχέδιο και παρακολούθησε στο σχολείο διάφορα μαθήματα που βασίζονταν στο σχεδιασμό. Κατά τη διάρκεια ενός από αυτά, ο καθηγητής του Fogg παρατήρησε πόσο του άρεσε να σκιτσάρει αυτοκίνητα και του πρότεινε να δοκιμάσει τον ψηφιδωτό σχεδιασμό - μια τεχνική κατά την οποία διαφορετικά σχήματα τοποθετούνται μεταξύ τους με τον τρόπο ενός μωσαϊκού για να δημιουργηθεί ένα μοτίβο χωρίς κενά σε αυτό. Ο καθηγητής κατεύθυνε τον Fogg προς τα μαθήματα σχεδιασμού στο San Jose State University, όπου και ολοκλήρωσε το πτυχίο του. Αυτό οδήγησε τον νεαρό σχεδιαστή σε μια σειρά από διαφορετικές δουλειές, καθώς τελειοποίησε την τέχνη του δουλεύοντας πάνω σε μια ποικιλία αντικειμένων, από αναπνευστήρες μέχρι ηλεκτρονικά παιχνίδια μπριτζ και ακόμη και το εσωτερικό ενός Boeing 737. Ωστόσο, ενώ εργαζόταν σε αυτό το αεροσκάφος, αντιμετώπισε κάποια σοβαρά προβλήματα υγείας και εγκατέλειψε τη δουλειά του για να επικεντρωθεί στην ανάρρωσή του.

© Nike

Επιστρέφοντας στη δουλειά

Πριν από την ασθένειά του, ο Fogg είχε αρχίσει να ανησυχεί ότι η καριέρα του δεν πήγαινε πουθενά, οπότε όταν επέστρεψε στον τομέα του σχεδιασμού μετά από αρκετούς μήνες θεραπείας, χρησιμοποίησε τη στιγμή αυτή ως ευκαιρία για να κάνει μια αλλαγή. Ήρθε σε επαφή με τον Dave Schenone, έναν συμφοιτητή του από την εποχή του στο San Jose State, ο οποίος είχε γίνει διευθυντής σχεδιασμού υπεύθυνος για τους σχεδιαστές υποδημάτων της Nike. Ο Schenone του είπε ότι έκαναν προσλήψεις και τον συμβούλεψε να σκεφτεί να υποβάλει αίτηση για μια θέση. Ο Fogg ακολούθησε τη συμβουλή του φίλου του και, έπειτα από αρκετές αναβολές που του επέτρεψαν να εξασκηθεί στο να σχεδιάζει παπούτσια και πατίνια - κάτι πάνω στο οποίο δούλευε η Nike εκείνη την εποχή - του δόθηκε η ευκαιρία να επιδείξει τις ικανότητές του στη συνέντευξη. Η εξάσκησή του είχε σαφώς αξίζει τον κόπο, καθώς, αν και το πιο κοντινό πράγμα σε παπούτσι που είχε σχεδιάσει ποτέ ήταν μια μπότα κατάδυσης, ο Fogg πήρε τη δουλειά.

© Nike

Μια δύσκολη αποστολή

Με την άφιξή του στη Nike, ο Fogg τοποθετήθηκε στο τμήμα τρεξίματος. Οι δρομείς βρίσκονταν στον πυρήνα της επιτυχίας της εταιρείας από τότε που ο Μπιλ Μπάουερμαν σχεδίασε τη σόλα βάφλας για να βελτιώσει την πρόσφυση στα παπούτσια στίβου το 1971, οπότε ήταν ένας σημαντικός διορισμός που συνοδεύτηκε από πίεση και προσδοκίες. Πράγματι, η μετάβαση δεν ήταν και τόσο εύκολη για τον Fogg, καθώς από μέλος μιας μεγάλης ομάδας που ήταν υπεύθυνη για μακροπρόθεσμα, καθοδηγούμενα από μηχανικούς έργα σχεδιασμού αεροπλάνων, μεταπήδησε στην εργασία σε μια πολύ μικρή ομάδα ή ακόμη και μόνος του σε υποδήματα με επίκεντρο τις επιδόσεις και την αισθητική. Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο δύσκολα λόγω της αυξανόμενης επιτυχίας της Nike, καθώς, όταν ο Fogg ανέλαβε στα μέσα της δεκαετίας του '90, τα στελέχη της εταιρείας είχαν σταματήσει να την αποκαλούν απλό κατασκευαστή παπουτσιών και, αντίθετα, έδιναν έμφαση στην τεχνογνωσία της στον σχεδιασμό και το μάρκετινγκ. Εκείνη την εποχή, είχαν παρατηρήσει την ανάγκη για παπούτσια καλής ποιότητας για μονοπάτια μεταξύ της κοινότητας του τρεξίματος, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι περνούσαν χρόνο έξω από την πόλη στη φύση, αλλά άλλες δημοφιλείς μάρκες δραστηριοποιούνταν ήδη στον χώρο, οπότε έπρεπε να δημιουργήσουν κάτι που θα τους ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με αυτές τις φιλοδοξίες, ζητήθηκε από τη Fogg να κατασκευάσει ένα τεχνικά άρτιο παπούτσι για τρέξιμο στο μονοπάτι που να αναδεικνύει την ικανότητα της μάρκας να κατασκευάζει υπερλειτουργικά υποδήματα με ελκυστική αισθητική.

© Nike

Το Tarahumara

Απολαμβάνοντας το έργο, ο Fogg αποφάσισε ότι η καλύτερη πορεία του ήταν να διασκεδάσει με τα σχέδια. Βασίστηκε σε πράγματα που τον ενδιέφεραν, συμπεριλαμβανομένης της δικής του προτίμησης για το τρέξιμο σε μονοπάτια και τις μέρες που οδηγούσε χωμάτινα ποδήλατα στη λάσπη. Μια άλλη από τις σημαντικότερες επιρροές του ήταν οι Tarahumara - μια ομάδα ιθαγενών από την άγρια περιοχή των φαραγγιών του βόρειου Μεξικού, τα πλακέ σανδάλια των οποίων είχαν ήδη εμπνεύσει το Nike Air Huarache του 1991. Ιστορικά, οι οικισμοί των Tarahumara βρίσκονταν τόσο μακριά μεταξύ τους, ώστε οι άνθρωποί τους έτρεχαν μεταξύ τους έως και 200 μίλια για μια περίοδο ημερών μέσα από δύσκολες, βραχώδεις συνθήκες για να μεταφέρουν νέα. Η δική τους λέξη για τους εαυτούς τους, Rarámuri, σχετίζεται ακόμη και με την κληρονομιά τους στο τρέξιμο και η αντοχή σε μεγάλες αποστάσεις αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του πολιτισμού τους.

Ανθεκτικός σχεδιασμός

Ο Fogg πήρε τη λέξη "Humara" από το Tarahumara και την έδωσε στο παπούτσι, σφυρηλατώντας έναν σχεδιασμό που ενσάρκωνε την αθλητική, ανθεκτική φύση αυτών των ανθρώπων, απομακρυνόμενος από τα βαριά, ογκώδη παπούτσια μονοπατιών που ήταν τυπικά για την εποχή. Αντ' αυτού, δημιούργησε κάτι που είχε περισσότερο προσανατολισμό στο τρέξιμο, φτιάχνοντας ένα ελαφρύ, λειτουργικό μοντέλο με άνετη εφαρμογή, το οποίο όμως εξακολουθούσε να είναι ανθεκτικό, ανθεκτικό και ικανό να αντέχει στα στοιχεία της φύσης. Του έδωσε μια ογκώδη, υψηλής πρόσφυσης εξωτερική σόλα με αμφίδρομα μαξιλαράκια πρόσφυσης στο μπροστινό μέρος και στη φτέρνα για να στηρίζει τον χρήστη είτε ανεβαίνει είτε κατεβαίνει. Οι αυλακώσεις ευκαμψίας στην επιφάνειά της διατήρησαν ένα καλό επίπεδο ευελιξίας, ενώ η χρήση μονάδας Zoom Air στο μπροστινό μέρος του πέλματος και ενθυλακωμένου Air στη φτέρνα το έκαναν απίστευτα άνετο, ανεξάρτητα από το αν πατούσε πάνω σε πέτρες, μπάζα και ρίζες ή περπατούσε στους δρόμους μιας πόλης. Εν τω μεταξύ, ένα έμβλημα trail running σε σχήμα διαμαντιού κάτω από την καμάρα του ποδιού λειτουργούσε ως κεντρικό στοιχείο της μονάδας σόλας, ανακοινώνοντας με υπερηφάνεια τον σκοπό του παπουτσιού. Όπως και η εξωτερική σόλα, το εξωτερικό της ενδιάμεσης σόλας βελτιστοποιήθηκε για δύσκολες συνθήκες, καθώς ήταν επικαλυμμένη με ένα μοναδικό υφασμάτινο περιτύλιγμα εμπνευσμένο από την ενδιάμεση σόλα ενός παλαιότερου παπουτσιού cross-training της Nike, το οποίο την προστάτευε από τις εκδορές - η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο χρησιμοποιήθηκε σε ένα trail runner. Ο Fogg πήρε στοιχεία από τις σκηνές κατασκήνωσης, τους ιμάντες και τα παπούτσια αναρρίχησης όταν σχεδίασε το επάνω μέρος, το οποίο κατασκευάστηκε με ένα μείγμα υφάσματος και πλέγματος για ανθεκτικότητα και άνεση. Αυτό του έδωσε επίσης μια σπορ αισθητική και το βοήθησε να εφαρμόζει μαλακά γύρω από το πόδι, ενώ ένα καπάκι από καουτσούκ στα δάχτυλα των ποδιών προστάτευε το μπροστινό μέρος από γρατζουνιές και κοψίματα. Οι υδατοαπωθητικές ιδιότητες του επέτρεψαν να αντέχει σε υγρές συνθήκες, ενώ το χαρακτηριστικό σύστημα κορδονιών με ιμάντα βοήθησε να κρατήσει το πόδι ασφαλές κατά τη διάρκεια έντονης κίνησης.

© Nike

Terra Humara

Με τέτοια πληθώρα υποστηρικτικών χαρακτηριστικών, πολλοί νόμιζαν ότι το Air Humara ανήκε στη σειρά ACG (All Conditions Gear) της Nike όταν κυκλοφόρησε το 1997. Πράγματι, θα μπορούσε να ταιριάξει καλά με τη σειρά, αλλά ο κύριος σκοπός του ήταν το τρέξιμο σε μονοπάτια και, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο Fogg, τέτοια σχέδια πρέπει να είναι σπουδαία παπούτσια τρεξίματος πριν από οτιδήποτε άλλο, οπότε παρέμεινε στο τμήμα τρεξίματος της Nike. Παρόλα αυτά, ενέπνευσε μελλοντικά σχέδια ACG και συχνά θεωρείται μέρος της σειράς ACG. Το ίδιο ισχύει και για το επόμενο αθλητικό παπούτσι του Fogg, το Air Terra Humara, το οποίο έφτασε το χειμώνα του 1997. Όπως και ο προκάτοχός του, το Terra Humara ήρθε με μια ισχυρή, πιασάρικη εξωτερική σόλα της οποίας ο μαύρος χρωματισμός ήταν εμπνευσμένος από το αρχικό Air Max 95 και μια ενδιάμεση σόλα που περιείχε τόσο Zoom Air όσο και ενθυλακωμένο Air. Ένα σύνολο κυκλικών παραθύρων στη φτέρνα έβαζε τον αερόσακο στην οθόνη, καθιστώντας το Terra Humara ένα από τα πρώτα παπούτσια για τρέξιμο στο μονοπάτι που είχαν ορατό Air. Προκειμένου να αποφεύγονται τα τρυπήματα ενώ βρίσκεστε στη φύση, τα παράθυρα τοποθετήθηκαν πίσω από την επιφάνεια της ενδιάμεσης σόλας, ενώ εκείνα στη μεσαία πλευρά της έγιναν ελαφρώς μικρότερα για να παρέχουν αυξημένη σταθερότητα εκεί. Για το επάνω μέρος του, ο Fogg εμπνεύστηκε από μια μοτοσικλέτα για να δώσει μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας στο σχεδιασμό. Οπτικά, οι πλευρές του έμοιαζαν με τροχό μοτοσικλέτας, με την καμπύλη επικάλυψη σε κάθε μία να βασίζεται σε δίσκο φρένου, με μια σειρά από δάχτυλα που μοιάζουν με ακτίνες και εκτείνονται από αυτήν για να σχηματίσουν το σύστημα κορδονιών του παπουτσιού, ενώ τα κυκλικά παράθυρα Air στη μεσαία σόλα λειτουργούσαν ως μια περαιτέρω αναφορά σε αυτή την έμπνευση της μοτοσικλέτας.

© Nike

Ευρηματική διαφήμιση

Το Air Terra Humara ήταν ακόμη πιο βαθιά συνδεδεμένο με τη συλλογή ACG της Nike από ό,τι ο προκάτοχός του, καθώς το όνομα Terra προέρχεται από το Air Terra ACG του 1991, το οποίο λειτούργησε ως βάση για τα μελλοντικά παπούτσια trail running της μάρκας. Επίσης, επωφελήθηκε από την ίδια παιχνιδιάρικη και ευρηματική διαφήμιση για την οποία είχε γίνει γνωστή η σειρά ACG. Μια αφίσα από την εποχή της κυκλοφορίας του περιλάμβανε ένα ποίημα γραμμένο από την οπτική γωνία του παπουτσιού. Απαριθμούσε τα στιβαρά χαρακτηριστικά του Terra Humara, αναφέροντας πράγματα όπως: "Έχω μια επιθετική εξωτερική σόλα με προεξοχές που λατρεύει να κολλάει", "οι μονάδες Air-Sole στο μπροστινό μέρος και στη φτέρνα μου είναι άνετες" και "το νερό δεν απολαμβάνει την παρέα των μη απορροφητικών υλικών μου". Τελείωνε με τις ατάκες "Είμαι το Air Terra Humara. Και ούτε τα ονόματα μπορούν να μου κάνουν κακό".

© Nike

Το αγαπημένο των διασημοτήτων

Οι πρώτοι χρωματισμοί των Air Humara και Air Terra Humara του Fogg βασίστηκαν σε ποδήλατα βουνού και άλλα είδη ένδυσης για εξωτερικούς χώρους, χρησιμοποιώντας σκούρους, γήινους τόνους που βοηθούσαν να κρύψουν τη βρωμιά που μαζεύεται όταν βρίσκεσαι έξω στα στοιχεία της φύσης. Ενώ αυτό τους προσέδιδε μια ελκυστική αισθητική, και τα δύο μοντέλα ήταν κυρίως λειτουργικά στο σχεδιασμό τους, οπότε ήταν έκπληξη όταν άρχισαν να υιοθετούνται ως casual παπούτσια, με το Terra Humara ειδικότερα να γίνεται γνωστό ανάμεσα στις διασημότητες, καθώς το φορούσαν αστέρες της μουσικής όπως η Courtney Love και η Brittany Spears. Κανείς δεν εξεπλάγη περισσότερο από τον Fogg, ο οποίος, όντας νέος στη βιομηχανία υποδημάτων, δεν είχε μιλήσει ποτέ σε μη δρομείς για τις δημιουργίες του, καθώς περίμενε ότι μόνο οι δρομείς μονοπατιών θα ενδιαφέρονταν να τα αγοράσουν. Ο σχεδιαστής αιφνιδιάστηκε ακόμη περισσότερο όταν τον προσέγγισε η Vogue για ένα editorial κομμάτι σχετικά με το παπούτσι trail running που έγινε lifestyle sneaker. Το άρθρο δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 1998 και εντρυφούσε στη διαδικασία σχεδιασμού του Fogg, παρουσιάζοντας το αντισυμβατικό του υπόβαθρο, τις εκκεντρικές του ιδέες και την παραγωγική του δημιουργική παραγωγή. Αποκάλυψε επίσης μια άλλη έμπνευση για το παπούτσι - την εσωτερική λειτουργία ενός ρολογιού της Swatch - και τόνισε το γεγονός ότι το Terra Humara μπορούσε να το δει κανείς σε διάσημα πόδια σε όλη τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Αυτό το άρθρο βοήθησε να καταδειχθεί ότι ο Fogg μπορούσε να κάνει επιτυχημένη καριέρα ως σχεδιαστής υποδημάτων και η Nike άρχισε να τον εμπιστεύεται περισσότερο στο μέλλον. Πέρα από αυτό, θεωρήθηκε ως μια στιγμή επικύρωσης για τη Nike, καθώς απέδειξε τα διαπιστευτήρια σχεδιασμού της μάρκας, δείχνοντας ότι είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία για να συνδυάσει αποτελεσματικά τη μόδα και τη λειτουργία.

© Vogue

Μια τυχερή παρέμβαση

Αυτή η απροσδόκητη προσοχή έκανε τα trail runners του Fogg απίστευτα επιτυχημένα στα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 - γεγονός που είναι ακόμη πιο αξιοσημείωτο αν σκεφτεί κανείς ότι το Humara σχεδόν δεν κατάφερε να περάσει τη φάση της ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια της πρώιμης διαδικασίας σχεδιασμού, ο Fogg ενημερώθηκε ότι έπρεπε να σταματήσει να εργάζεται πάνω στο παπούτσι, καθώς δεν άρεσε στον προγραμματιστή. Ευτυχώς, ο διευθυντής μάρκετινγκ του Fogg είχε πίστη στο Air Humara, στάθηκε στο σχέδιό του και εξασφάλισε ότι πέρασε για παραγωγή. Αν δεν είχε συμβεί αυτό, δεν θα υπήρχε Humara ή Terra Humara και τα παπούτσια trail running της Nike θα είχαν προχωρήσει προς μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Λαμβάνοντας υπόψη τη δημοτικότητα και των δύο σιλουετών, είναι σχεδόν αδιανόητο να έχει συμβεί κάτι τέτοιο, ειδικά δεδομένης της μακροχρόνιας επιτυχίας τους, η οποία τα είδε να ξεθωριάζουν και να επιστρέφουν αρκετές φορές στις δεκαετίες που ακολούθησαν.

© Nike

Επιστροφή για τη νέα χιλιετία

Ενώ τα πρώτα χρόνια της Humara διανθίζονταν από εμφανίσεις διασημοτήτων, ήταν οι συνεργασίες που έφεραν τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της. Το 2002, η τρομερή ομάδα HTM, στην οποία συμμετείχαν ο ιδρυτής της Fragment Design Hiroshi Fujiwara, ο οραματιστής σχεδιαστής Tinker Hatfield και ο μελλοντικός CEO της Nike Mark Parker, παρέδωσε δύο χρωματισμούς Terra Humara με επίκεντρο τον τρόπο ζωής και με κομψό δερμάτινο πάνω μέρος που βοήθησαν τη σιλουέτα να βρει δημοτικότητα στη νέα χιλιετία. Αυτό ακολουθήθηκε το 2006 από ένα πιο γήινο Terra Humara, ευρηματικά γνωστό ως Trumara από τον συνεργάτη του: την streetwear και sneaker boutique True. Στη συνέχεια, η Nike επανακυκλοφόρησε αυτό το χρώμα λέιζερ παραλλαγής το 2009 για να τιμήσει την 13η επέτειο της μάρκας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, και η βάση των οπαδών του παπουτσιού συνέχισε να αυξάνεται.

© Nike

Συνεργασίες και επιστροφές

Όλα αυτά χρησίμευσαν για να μεταφέρουν το όνομα Humara στη δεκαετία του 2010, όταν ο γνωστός ειδικός και λάτρης των sneakers Gary Warnett περιέγραψε τον Peter Fogg ως έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές της Nike. Ωστόσο, ήταν η συνεργασία με την Supreme το 2017 που πραγματικά εκτόξευσε την αναβίωση του Air Humara. Το lifestyle brand του skateboarding κυκλοφόρησε τέσσερις χρωματικές εκδοχές του Air Humara 17, τρεις σε ζωηρές αποχρώσεις του Blue Lagoon, του Action Green και του Fire Pink, και η τέταρτη μια κομψή Triple Black έκδοση. Καθένα παρουσιάστηκε στην παραδοσιακή κατασκευή, με ανακλαστικά υλικά 3M που προστέθηκαν στη μύτη και τη φτέρνα για να γίνουν ακόμα πιο πρακτικά. Αυτό προκάλεσε μια ολόκληρη νέα σειρά από Humaras, καθώς ο trail runner εκμεταλλεύτηκε την αυξανόμενη τάση για λειτουργικά παπούτσια εξωτερικού χώρου, με αποκορύφωμα μια ακόμη συνεργασία το 2022. Γι' αυτή, η Nike συνεργάστηκε με την πολυτελή γαλλική εταιρεία μόδας Jacquemus για την παραγωγή δύο κομψών, δερμάτινων εκδόσεων - η μία σε χαριτωμένο Light Bone και η άλλη σε πλούσιο Ale Brown - με μινιμαλιστική εμφάνιση που αναδεικνύεται από τα μικροσκοπικά χρυσά σβουράκια που κοσμούν τα πλευρά τους. Ακολούθησε η ζωηρή εκδοχή Pink Flash, με το ροζ χρώμα του επάνω μέρους να καλύπτεται από πλέγμα και να είναι διακοσμημένο με τα ίδια κομψά εφέ επωνυμίας όπως τα δύο προηγούμενα σχέδια Nike x Jacquemus. Στη συνέχεια, το 2023, το Air Terra Humara έκανε τη δική του δημοφιλή επιστροφή μέσω μιας συνεργασίας με την Undefeated. Το κατάστημα αθλητικών παπουτσιών και η μάρκα ένδυσης αναδημιούργησαν με αγάπη το αρχικό παπούτσι σε δύο αποχρώσεις: Black και Archaeo Brown, τα οποία ενσωμάτωσαν τις δικές τους αντανακλαστικές λεπτομέρειες. Το καουτσούκ στη φτέρνα και η επικάλυψη των δαχτύλων του παπουτσιού παρουσίαζαν μια τραχιά, δικτυωτή υφή που έμοιαζε κάπως με αυτή ενός ελαστικού μοτοσικλέτας, σε μια αναφορά στην αρχική έμπνευση του Fogg, ενώ το σλόγκαν Play Dirty της μάρκας εμφανίστηκε στο ίδιο σημείο με το λογότυπο των HTM sneakers, τα οποία υπήρχαν στο πρώτο κατάστημα Undefeated όταν ιδρύθηκε το 2002. Δύο επόμενες χρωματικές αποχρώσεις ήρθαν στις αρχές του 2024 - το εντυπωσιακά τιρκουάζ Light Menta και το εκλεπτυσμένο Cargo Khaki - και οι δύο περιείχαν επίσης αυτές τις μοναδικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

© Nike

Μια εξαιρετική κληρονομιά

Παρόλο που το Nike Air Humara ήταν μόλις το δεύτερο παπούτσι στο οποίο είχε εργαστεί ποτέ ο Peter Fogg, ήταν μια τεράστια επιτυχία που διεύρυνε την απήχηση της Nike, ξεκινώντας πολλές δεκαετίες ευημερίας τόσο για τη μάρκα όσο και για τον σχεδιαστή. Μετά από 6 χρόνια στο τμήμα τρεξίματος της Nike, όπου δημιούργησε και άλλα σπουδαία trail runners όπως το Sertig και το Albis, ο Fogg συνέχισε να εργάζεται στα τμήματα ACG, αθλητικών ειδών και μπάσκετ, αποδεικνύοντας την ευελιξία του δημιουργώντας εμβληματικά σχέδια όπως το Pegasus του 2002 και το Hyperdunk του 2013, ενώ παράλληλα έγινε ένας από τους πιο ιστορικούς σχεδιαστές της μάρκας. Παρ' όλα αυτά, τα Humara και Terra Humara παραμένουν μερικές από τις καλύτερες σιλουέτες του χάρη στην εντυπωσιακή κατασκευή τους, η οποία προσκαλεί τον χρήστη να αναζητήσει την περιπέτεια. Σήμερα, η κληρονομιά τους συνεχίζει να ζει, καθώς οι cult οπαδοί τους, παθιασμένοι λάτρεις των sneakers και των trail runners, συνεχίζουν να τα συλλέγουν, εν μέρει για τις τεχνικές τους ικανότητες και τη μοντέρνα αισθητική τους, αλλά και για τη συναρπαστική ιστορία του θρυλικού δημιουργού τους.

Read more

Το SPORTSHOWROOM χρησιμοποιεί cookies. Σχετικά με την πολιτική μας για τα cookies.

Να συνεχίσει

Επέλεξε τη χώρα σου

Ευρώπη

Αμερικής

Ασία-Ειρηνικός

Αφρική

μέση Ανατολή