SPORTSHOWROOM

Nike

Blazer

Ένα αθλητικό παπούτσι κληρονομιάς με το στυλ της δεκαετίας του '70.

Blazer
© Nike

Μια σοβαρή πρόκληση

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι συνιδρυτές της Nike, Phil Knight και Bill Bowerman, εργάζονταν σκληρά προσπαθώντας να αναπτύξουν τη νέα τους μάρκα. Έχοντας μόλις αποχωρήσει από μια επταετή συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία Onitsuka Tiger, ήταν αρκετά καταξιωμένοι στην κοινότητα του τρεξίματος, αλλά σχετικά άγνωστοι σε άλλα αθλήματα. Ο Bowerman ανέλαβε το προβάδισμα στο σχεδιασμό, δημιουργώντας καινοτόμα παπούτσια προπόνησης που έκαναν τη Nike να κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα. Σύντομα, όμως, αποφάσισε ότι χρειαζόταν μια νέα πρόκληση και έτσι ανέλαβε να κατασκευάσει υποδήματα για παίκτες του μπάσκετ. Με τον αληθινό τρόπο του Bowerman, ανταποκρίθηκε στην περίσταση, δημιουργώντας ένα από τα πιο εμβληματικά αθλητικά παπούτσια της μάρκας: το Nike Blazer.

© Nike

Βρίσκοντας ένα όνομα

Τα παπούτσια μπάσκετ της δεκαετίας του 1970 κατασκευάζονταν ουσιαστικά από δύο μάρκες. Η Converse κυριαρχούσε στο τοπίο από την κυκλοφορία του All Star το 1917 και η adidas, αν και σχετικά νεοεισερχόμενη, είχε μπει ως ισχυρός αντίπαλος με το Superstar το 1969. Ο Bowerman ήξερε ότι έπρεπε να σχεδιάσει ένα σταθερό κομμάτι υποδημάτων για να ανταγωνιστεί αυτά τα δημοφιλή μοντέλα, και η πρώτη του προσπάθεια ήταν ένα αξιοπρεπές αθλητικό παπούτσι μπάσκετ, γνωστό ως Bruin, το οποίο κυκλοφόρησε στις αρχές του 1972. Η τοπική ομάδα μπάσκετ της Nike, οι Portland Trail Blazers, φόρεσε πρωτότυπα του Bruin, δείχνοντας ότι ήταν μια βιώσιμη επιλογή για επαγγελματίες παίκτες. Η ομάδα του Πόρτλαντ ήταν ακόμα αρκετά νέα στο ΝΒΑ, αφού είχε ενταχθεί μόλις τη σεζόν 1970-71 ως μία από τις πέντε ομάδες που αποτελούσαν την πρώτη περιφέρεια Ειρηνικού, οπότε ήταν ένα καλό μέρος για τον Μπάουερμαν να δοκιμάσει τα παπούτσια του. Στα τέλη του 1972, όταν ήρθε να δημιουργήσει το δεύτερο προπονητή του στο μπάσκετ, τίμησε τους Trail Blazers δίνοντάς τους το όνομα του αναπτυσσόμενου franchise. Αντί όμως να πάρει το πλήρες όνομα, προτίμησε κάτι πιο σύντομο, πιο πιασάρικο και πιο κοντά στο όνομα που χρησιμοποιούσαν συχνά οι οπαδοί, ονομάζοντάς το Nike Blazer.

Ένα καλοσχεδιασμένο προπονητή μπάσκετ

Το πρώτο Blazer βγήκε στο γήπεδο ήδη από τον Δεκέμβριο του 1972- μια εποχή που οι Trail Blazers πάλευαν να έχουν αντίκτυπο στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, χάρη στην υπερσύγχρονη τεχνολογία και την καθαρή αισθητική του, το παπούτσι άρχισε να κερδίζει έδαφος έναντι των αντιπάλων του. Η χρήση τεχνολογικών καινοτομιών στο Blazer προήλθε από την επιθυμία του Bowerman να δώσει στους αθλητές τον εξοπλισμό απόδοσης που χρειάζονταν για να παίζουν στο υψηλότερο επίπεδο. Αυτός ήταν ο λόγος για τα τρία κύρια συστατικά του: ένα ανθεκτικό δερμάτινο πάνω μέρος, μια μαλακή γλώσσα από νάιλον και μια εξωτερική σόλα από βουλκανισμένο καουτσούκ. Τίποτα από όλα αυτά δεν ακούγεται πολύ high-tech σήμερα, ούτε ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακό εκείνη την εποχή, άλλωστε η βουλκανισμένη σόλα ήταν βασικό χαρακτηριστικό του All Star, το οποίο υπήρχε εδώ και χρόνια. Παρ' όλα αυτά, ήταν η καλύτερη διαθέσιμη επιλογή εκείνη την εποχή, και το Blazer έκανε καλή χρήση και των τριών στοιχείων για να παρέχει στους παίκτες ανθεκτικότητα, ευελιξία και στήριξη, μαζί με την ευελιξία που χρειάζονταν για να συμβαδίζουν με το γρήγορο παιχνίδι του μπάσκετ. Επιπλέον, ο Bowerman πρόσθεσε μερικές σχεδιαστικές πινελιές που ενίσχυαν τις ιδιότητες του Blazer που έδιναν άνεση. Μια πρώιμη διαφήμιση για το παπούτσι το περιέγραφε ως "κατασκευασμένο για δράση και ανθεκτικότητα", ενώ περιέγραφε χαρακτηριστικά όπως "γλώσσα από αφρώδες υλικό, κολάρο με επένδυση στον αστράγαλο και στήριξη της καμάρας με σφουγγάρι", "εσωτερική σόλα από ύφασμα από πετσετέ που απορροφά την υγρασία" και "εξωτερική σόλα από δημοφιλές κέλυφος", τα οποία επέτρεπαν στο Blazer να ανταγωνίζεται τους συνομηλίκους του.

© Nike

Μια απλή αισθητική και ένα εντυπωσιακό λογότυπο

Ενώ ο Bowerman και ο Knight γνώριζαν ότι ο στιβαρός σχεδιασμός του Blazer μπορούσε να ανταγωνιστεί την ποιότητα της adidas και της Converse, γνώριζαν επίσης ότι αυτό από μόνο του δεν θα ήταν αρκετό για να κερδίσει τους μακροχρόνιους οπαδούς των ανταγωνιστών τους. Για να το καταπολεμήσουν αυτό, επικεντρώθηκαν στην παραγωγή μιας ξεχωριστής εμφάνισης δίνοντας στην αρχική χρωματική σύνθεση ένα παρθένο λευκό επάνω μέρος, μια εκτεθειμένη αφρώδη γλώσσα με επώνυμη ετικέτα και, το σημαντικότερο, μαύρα λογότυπα swoosh που κυλούν δυναμικά σε κάθε πλευρά. Εκείνη την εποχή, το σύμβολο της Nike που έμοιαζε με τσιμπούρι ήταν ακόμα αρκετά νέο, αλλά είχε ήδη γίνει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σύμβολο των προϊόντων της μάρκας. Η ισχυρή αντίθεση μεταξύ του μεγάλου, εντυπωσιακού λογότυπου και του λευκού επάνω μέρους του Blazer σήμαινε ότι δεν μπορούσε να λείψει από το γήπεδο, ακόμη και όταν το παρακολουθούσες από τις πίσω σειρές του σταδίου ή από μια κοκκώδη οθόνη τηλεόρασης. Αυτή η τολμηρή διαφοροποίηση στον τόνο έγινε σήμα κατατεθέν του Blazer, καθώς η Nike σύντομα ακολούθησε το λευκό και μαύρο μοντέλο OG με σχέδια διακοσμημένα με έντονα χρωματιστό σουέτ και λευκά σκουφάκια για μια εξίσου εντυπωσιακή αντίθεση. Αυτοί οι απλοί τόνοι, που περιλάμβαναν κόκκινο, μπλε και πράσινο, σε συνδυασμό με την πρώιμη κυκλοφορία ενός λευκού και μαύρου low-top, έδωσαν στους παίκτες αρκετές επιλογές για να επιλέξουν, επιτρέποντάς τους να διαλέξουν τα χρώματα που ταίριαζαν περισσότερο με αυτά της ομάδας τους και το στυλ με το οποίο προτιμούσαν να παίζουν. Για άλλη μια φορά, η Knight ήταν έτοιμη να δημιουργήσει ένα ελκυστικό σλόγκαν, περιγράφοντας τις suede εκδόσεις ως "χρώματα φτιαγμένα για νικητές".

© Nike

Αυξανόμενη προσοχή

Μέχρι το 1977, το Blazer είχε γίνει γνωστό ως ένα καλοφτιαγμένο αθλητικό παπούτσι μπάσκετ με καλή άνεση και υποστήριξη. Η σύνδεσή του με τους Portland Trail Blazers το είχε δει να φοριέται από παίκτες του NBA όπως ο All-Star Geoff Petrie, και οι έξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες του Phil Knight, στις οποίες αναφερόταν στο παπούτσι ως "η επιλογή των πρωταθλητών", το είχαν προωθήσει αρκετά καλά ώστε να μπορεί να καθίσει δίπλα στους αντιπάλους του αρκετά άνετα. Η Nike είχε επίσης αρχίσει να αυξάνει τη γκάμα των λευκών αποχρώσεων προσθέτοντας στο πάνω μέρος του παπουτσιού πατήματα διαφορετικών αποχρώσεων, συμπεριλαμβανομένων του μοβ, του γκρι και πολλών άλλων. Στο γήπεδο, οι Portland Trail Blazers είχαν ενισχυθεί με την υπογραφή του ισχυρού πάουερ φόργουορντ Maurice "The Enforcer" Lucas και την άφιξη του ιδιαίτερα αξιοσέβαστου Jack Ramsay ως προπονητή, και κατέκτησαν το πρωτάθλημα για πρώτη και μοναδική μέχρι στιγμής φορά το 1977. Αυτό βοήθησε να δοθεί νέα προσοχή στα αθλητικά παπούτσια μπάσκετ της Nike, καθώς ο γκαρντ Larry Steele έπαιξε με ένα ζευγάρι Bruins με το επώνυμό του στη φτέρνα, αλλά το Blazer επρόκειτο να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη δημοτικότητα χάρη σε μια άλλη από τις πρώτες διαφημίσεις παικτών της μάρκας. Η προσφορά έγινε από τον πιο cool άνθρωπο του πρωταθλήματος: George Gervin.

© Nike

Ο Iceman

Ο Τζορτζ Γκέρβιν ήταν ένας σούτινγκ γκαρντ που έπαιζε για τους Σαν Αντόνιο Σπερς. Σαφώς ταλαντούχος παίκτης, αλλά ακόμη δεν είχε φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, ο Gervin είχε ήδη αναπτύξει τη φήμη ότι είχε ήσυχο, σκληρά εργαζόμενο χαρακτήρα και χαλαρό τρόπο μέσα στο γήπεδο, γεγονός που του είχε χαρίσει το παρατσούκλι Iceman, αφού ο Roland 'Fatty' Taylor - πρώην συμπαίκτης του από την εποχή που αγωνιζόταν στους Virginia Squires - είχε αρχίσει να τον αποκαλεί Ice. Στηριζόμενος σε αυτή την προσωπικότητα, ο Ζέρβιν βελτιώθηκε ως σκόρερ, κάνοντας τη δουλειά του με ηρεμία και επιμονή. Το 1977 μπήκε για πρώτη φορά στην ομάδα All-Star του ΝΒΑ, αν και ως αναπληρωματικός, και ολοκλήρωσε τη σεζόν ως ο έκτος σκόρερ του πρωταθλήματος με 1895 πόντους. Στηριζόμενος σε αυτό, τη σεζόν 1977-78, έγινε πρώτος σκόρερ στο ΝΒΑ για πρώτη φορά στην καριέρα του χάρη σε ένα απίστευτο παιχνίδι 63 πόντων εναντίον των New Orleans Jazz την τελευταία ημέρα της κανονικής περιόδου. Αυτή η εντυπωσιακή επιστροφή τον έφτασε στους 2232 πόντους με μέσο όρο 27,2, καθιστώντας τον έτσι πρωταθλητή σκοραρίσματος με μια μικρή διαφορά μόλις 0,1 πόντου ανά αγώνα.

© Nike

Ο MVP All-Star της Nike

Με τον Γκέρβιν να αρχίζει να πραγματοποιεί παραστάσεις που ανταγωνίζονταν τους κατόχους της Converse, όπως ο πρώην συμπαίκτης του στους Σκουάιρς, Τζούλιους Έρβινγκ, ο Μπάουερμαν και ο Νάιτ ήταν ευτυχείς που ο αστέρας των Σπερς εκπροσωπούσε τη μάρκα τους, ειδικά από τη στιγμή που είχε αυτομολήσει από τον άλλο μεγάλο αντίπαλό τους για να το κάνει. Πριν φορέσει το Blazer, ο Gervin φορούσε συνήθως παπούτσια μπάσκετ της adidas, αλλά πείστηκε να αλλάξει εν μέρει λόγω των χρημάτων που προσέφερε η Nike, αλλά και επειδή η "out of the box" σκέψη του Bowerman είχε δημιουργήσει ένα "καλύτερης ποιότητας παπούτσι". Ο Γκέρβιν συνέχισε να φοράει τα αθλητικά παπούτσια μπάσκετ της Nike καθ' όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης καριέρας του, και ήταν το πρόσωπο του Blazer όσο βρισκόταν στην ακμή του. Μετά την επαναστατική του σεζόν '77-'78, ο Iceman αναδείχθηκε ξανά πρωταθλητής σκοραρίσματος την επόμενη χρονιά, και την μεθεπόμενη έκανε 2585 πόντους για να ανακηρυχθεί και πάλι πρώτος σκόρερ, αυτή τη φορά σκοράροντας πάνω από 400 πόντους περισσότερους από τον κοντινότερο αντίπαλό του, τον σπουδαίο Moses Malone. Τη σεζόν '80-'81 ο Gervin έπεσε στην τρίτη θέση της συνολικής κατάταξης, αφού έχασε μερικά παιχνίδια λόγω τραυματισμού, προτού κερδίσει τον Malone για δεύτερη φορά το βραβείο το 1982 με ένα ακόμη εντυπωσιακό σκορ 2551. Ήταν επίσης βασικός στην ομάδα All-Star κάθε χρόνο μέχρι το 1985, ενώ το 1980 αναδείχθηκε MVP All-Star με το swoosh στα πόδια του μετά από ένα νικητήριο σκορ 34 πόντων και 10 ριμπάουντ.

© Nike

Προώθηση του Blazer

Οι απίστευτες εμφανίσεις και η αξιοσημείωτη ικανότητα του Gervin στο σκοράρισμα οδήγησαν τους San Antonio Spurs από μια ομάδα της μεσαίας κατηγορίας σε μια ομάδα που συνήθως ήταν πρώτη στην κατηγορία της και έφτανε τακτικά στα πλέι οφ. Τους οδήγησε μάλιστα μέχρι τους τελικούς της διοργάνωσης το 1982 και το 1983, αλλά και τις δύο φορές αποκλείστηκαν από τους Showtime Lakers του Magic Johnson και τον ασταμάτητο Kareem Abdul-Jabar. Παρ' όλα αυτά, τα κατορθώματα του Γκέρβιν ανέβασαν τη Nike Blazer σε όλο και μεγαλύτερα ύψη, καθώς, παρά το γεγονός ότι δεν κατέκτησε ποτέ τίτλο, ήταν κάποιος που οι οπαδοί απλά λάτρευαν να παρακολουθούν. Ήξεραν ότι θα έδινε σόου, όπως σημείωσε ένας σχολιαστής που τον χαρακτήρισε "ανθρώπινο highlight reel" κατά τη διάρκεια ενός αγώνα με τους Λος Άντζελες Λέικερς. Αυτή η φήμη βοήθησε στην προώθηση του Nike Blazer, και είναι ακόμα δυνατό να βρει κανείς διάσημες εικόνες του με το ασπρόμαυρο μοντέλο, ενώ παίζει κομψά το χαρακτηριστικό του finger roll σουτ, το οποίο ενσωματώνει τέλεια την ικανότητα, τον έλεγχο και την αίσθηση που έφερε στο παιχνίδι. Η φήμη του Gervin ήταν τόσο καλή για το Blazer που ο Knight και ο Bowerman αποφάσισαν να φτιάξουν στον παίκτη το δικό του ξεχωριστό ζευγάρι. Μαζί με το Bruin του Steele, ήταν ένα από τα πρώτα παραδείγματα ενός Player Exclusive και έγινε γνωστό ως το Iceman Blazer για το γεγονός ότι το αξέχαστο παρατσούκλι του Gervin ήταν τυπωμένο στη φτέρνα με έντονα μαύρα γράμματα. Στο γήπεδο, αυτό το μοναδικό μοντέλο έφερε ακόμη μεγαλύτερη προσοχή στο Blazer, ενώ εκτός γηπέδου, ο Gervin βοήθησε στη διάδοση του παπουτσιού μέσω των διαφημιστικών εκστρατειών της Nike. Μια ιδιαίτερα εμβληματική εικόνα τον απεικονίζει να κάθεται σε έναν θρόνο από πάγο με το OG Blazer high-top στα πόδια του και ένα δροσερό χαμόγελο στο πρόσωπό του.

© Nike

Η τεχνολογία προχωράει

Στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80, ο George Gervin διακρίθηκε ως ένας από τους σπουδαιότερους παίκτες του NBA όλων των εποχών, ενώ παράλληλα βοήθησε το Blazer να γίνει ένα δημοφιλές αθλητικό παπούτσι μπάσκετ, τόσο στο πρωτάθλημα όσο και μεταξύ των περιστασιακών παικτών. Ωστόσο, πριν περάσει πολύς καιρός, και τα δύο είχαν ξεπεράσει το απόγειό τους και αντικαταστάθηκαν σιγά σιγά από νεότερα μοντέλα. Ο Γκέρβιν είχε περάσει για τα καλά τα 30 του χρόνια και δεν είχε την ίδια ταχύτητα με παλιά και, μετά από μια σεζόν δίπλα στον νεαρό Μάικλ Τζόρνταν στους Σικάγο Μπουλς, αποσύρθηκε από το ΝΒΑ πριν πάει στο εξωτερικό για να παίξει την καριέρα του στην Ιταλία και την Ισπανία. Εν τω μεταξύ, το Nike Blazer αντικαταστάθηκε από πιο τεχνολογικά προηγμένα παπούτσια μπάσκετ, όπως το Air Force 1 του 1982 και η σειρά με την υπογραφή του Τζόρνταν, η εκπληκτική επιτυχία των οποίων έκανε τη Nike την κορυφαία μάρκα του παιχνιδιού τις επόμενες δεκαετίες. Αυτό όμως δεν έμελλε να είναι το τέλος για το αγαπημένο Blazer του Gervin, καθώς μια μάλλον απροσδόκητη υποκουλτούρα ήρθε να το σώσει.

Βρίσκοντας ένα νέο σπίτι

Αν και η Nike είχε σχεδιάσει το Blazer για το μπάσκετ, όπως και πολλές άλλες αθλητικές σιλουέτες της, τελικά βρήκε σπίτι αλλού. Για το Blazer, αυτό το σπίτι ήταν ο κόσμος του skateboarding. Το άθλημα υπήρχε εδώ και μερικές δεκαετίες όταν κυκλοφόρησε το Blazer, αλλά εξακολουθούσε να αναπτύσσεται και δεν είχε φτάσει ακόμα σε σημαντικά επίπεδα δημοτικότητας. Ωστόσο, με τη δημιουργία της πρώτης ρόδας skateboard από πολυουρεθάνη το 1972, αυτό άλλαξε και πολλοί περισσότεροι άνθρωποι άρχισαν να ασχολούνται με το άθλημα. Αυτοί οι νέοι οπαδοί απαιτούσαν συγκεκριμένα είδη παπουτσιών για να κάνουν αποτελεσματικό σκέιτ και έτυχε το Blazer να είναι το τέλειο παπούτσι για τη δουλειά. Στα τέλη της δεκαετίας του '70, οι skaters άρχισαν να το συνειδητοποιούν αυτό, και αρκετοί επαγγελματίες επέλεξαν να το φορούν για την υποστήριξη του αστραγάλου, την πρόσφυση και την αίσθηση σανίδας που είχαν από την εξωτερική σόλα από βουλκανισμένο καουτσούκ. Ήταν επίσης ένα πολύ ανθεκτικό παπούτσι, με το παχύ προστατευτικό λάσπης και το ανθεκτικό δερμάτινο ή σουέτ πάνω μέρος να αντέχουν στις κακουχίες του καθημερινού πατινάζ.

© Nike

Είσοδος στη νέα χιλιετία

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του '80 και του '90, τα αθλητικά παπούτσια μπάσκετ της Nike κατέληγαν συχνά στα πόδια των skaters. Το Dunk και το Air Jordan 1 έγιναν και τα δύο παπούτσια για skate, ενώ το Blazer παρέμεινε επίσης στην κουλτούρα, δίνοντάς του έτσι μια νέα ταυτότητα και μεταφέροντας το όνομά του στην επόμενη χιλιετία, αν και κυρίως μεταξύ της υποκουλτούρας του skateboarding. Ωστόσο, η σύνδεση του Blazer με το skate δεν πρέπει να υποτιμάται, καθώς είναι αυτή που τελικά οδήγησε το παπούτσι πίσω στο mainstream.

© Nike

Πρώιμες συνεργασίες

Όπως συμβαίνει με πολλά από τα παραδοσιακά μοντέλα της Nike, το μυστικό για την επιστροφή του Blazer ήταν οι συνεργασίες. Μία από τις πρώτες ήταν με τη δημοφιλή μάρκα streetwear Stussy. Η Stüssy, η οποία ήταν πολύ αγαπητή στην κοινότητα του skate, είχε ήδη συνεργαστεί με τη Nike σε μια έκδοση του Dunk και το 2002 επέλεξε το Blazer για την επόμενη κοινή τους προσπάθεια. Μαζί έφτιαξαν δύο δερμάτινα mid-tops: το ένα βαθύ ναυτικό μπλε με ένα ζωηρό ροζ swoosh, το άλλο ανθρακί γκρι με ένα ζωηρό πράσινο λογότυπο, διατηρώντας έτσι την απλή διχρωμία του κλασικού Blazer. Την επόμενη χρονιά, ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης γκράφιτι Futura δημιούργησε μια έκδοση επικαλυμμένη με βελούδινο σουέτ με σκούρο μπλε βασικό στρώμα, αμμώδεις μπεζ επικαλύψεις και πράσινες ανταύγειες. Αυτές οι υποτονικές αποχρώσεις του έδωσαν μια κομψή εμφάνιση, καθιστώντας το ένα δημοφιλές σχέδιο, αλλά η περιορισμένη κυκλοφορία του σε μόλις 1000 ζευγάρια σήμαινε ότι μόνο λίγοι άνθρωποι μπορούσαν να αποκτήσουν το συνεργατικό sneaker.

© Nike

Ένα επίσημο παπούτσι σκέιτ

Παρά το γεγονός ότι αυτές οι δύο συνεργασίες έφεραν το Nike Blazer στην προσοχή των λάτρεις των sneakers, εξακολουθούσε να είναι ένα αρκετά εξειδικευμένο μοντέλο στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ωστόσο, με τον Sandy Bodecker να έχει κερδίσει με επιτυχία τον κόσμο του σκέιτ, εμπλέκοντας σκέιτερ και καταστήματα σκέιτ στην ίδρυση της Nike SB το 2002, οι βάσεις ήταν έτοιμες για μια ακόμα πιο δυνατή επιστροφή. Αυτό ήρθε το 2005, όταν ο γνωστός skateboarder και οπαδός του Blazer Lance Mountain συνεργάστηκε με το νέο τμήμα skating της Nike για να δώσει στη σιλουέτα μια ανακατασκευή ειδικά για skate. Δεδομένου ότι αποτελούσε ήδη μια καλή επιλογή για τους skaters, η αναβάθμιση φάνηκε να είχε καθυστερήσει από καιρό και δεν χρειάστηκε να αλλάξουν πολλά για να ευθυγραμμιστεί με τα υπόλοιπα ποιοτικά υποδήματα του αθλήματος. Το Mountain απλώς πρόσθεσε λίγο περισσότερη επένδυση, ιδιαίτερα στη γλώσσα, και τοποθέτησε το μαξιλάρι Zoom Air στη μεσαία σόλα για μέγιστη άνεση, καθιστώντας τελικά το Blazer ένα επίσημο παπούτσι για skate. Σήμερα, αποτελεί βασικό στοιχείο της σειράς Nike SB και ο Mountain, ο οποίος υπέγραψε επίσημα στην ομάδα skate της μάρκας το 2007, ήταν υπεύθυνος για αρκετές ακόμα δημοφιλείς συνεργασίες στο SB Blazer.

© Nike

Το Supreme x SB Blazer

Βασιζόμενη στην αυξανόμενη επιτυχία του SB Blazer, η lifestyle μάρκα του skateboarding Supreme αποφάσισε να εμπλακεί με το μοντέλο για μια τριάδα συνεργατικών sneakers το 2006. Με ενισχυμένο επάνω μέρος που μοιάζει με σακάκι, faux snakeskin swooshes και χρυσές λεπτομέρειες, αυτό το πολυτελές σετ σχεδίων έφερε μια high-end εμφάνιση και ρετρό σικ στη σειρά Blazer, επιτρέποντάς της να ανταγωνιστεί το απίστευτα δημοφιλές SB Dunk.

© Nike

Πολλοί συνεργάτες

Οι συνεργασίες Blazer στα μέσα της δεκαετίας του 2000 εδραίωσαν τη σιλουέτα ως ένα από τα κλασικά μοντέλα της Nike, και η μάρκα παρέδωσε ένα πλήθος νέων χρωμάτων στη δεκαετία του 2010. Η φήμη του επεκτάθηκε πέρα από το να είναι απλώς ένα σεβαστό παπούτσι skate και οι άνθρωποι άρχισαν να το φορούν ως καθημερινό lifestyle sneaker για την άνεση και την απλή αισθητική του. Όλο και περισσότεροι συνεργάτες ήθελαν να δουλέψουν πάνω στο Blazer, οδηγώντας σε συναρπαστικές συνεργασίες με την ιαπωνική μάρκα μόδας Comme des Garçons, την Fragment Design του Hiroshi Fujiwara, την streetwear boutique Slam Jam, την πρωτοποριακή ετικέτα sacai της Chitose Abe, ακόμα και την sci-fi τηλεοπτική σειρά Stranger Things. Παράλληλα, το Blazer παρέμεινε μεγάλο κομμάτι της σκηνής του skate και η Nike συνεργάστηκε με μάρκες skate όπως η σουηδική Polar Skate Co, η Gnarhunters της Elissa Steamer και η Welcome Skateboarding με έδρα τη Μαδρίτη, καθώς και με επαγγελματίες skaters όπως οι Kevin Bradley, Mason Silva και Grant Taylor. Μία από τις πιο περιζήτητες από όλες τις συνεργασίες Blazer, όμως, είναι το sneaker του 2017 που δημιουργήθηκε με την εταιρεία μόδας Off-White™ του Virgil Abloh. Αυτός ο καλλιτεχνικά αποδομημένος σχεδιασμός ήρθε ως μέρος της πρωτοποριακής συλλογής "The Ten" του Abloh, με ένα διευρυμένο swoosh, το signature branding της Off-White και τονισμένα χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τα εγγενή στοιχεία του Blazer. Το 2018, ο Abloh σχεδίασε δύο ακόμη χρωματικές επιλογές, αυτή τη φορά με θέμα το Halloween, προτού συνεργαστεί σε ένα ειδικό μοντέλο με τη σούπερ σταρ του τένις Serena Williams.

© Nike

Ένα είδωλο της μόδας

Όταν έφτασε η δεκαετία του 2020, το Blazer αποτελούσε και πάλι ένα τεράστιο κομμάτι της σύγχρονης ποπ κουλτούρας και η Nike συνέχισε να επεκτείνει τη συλλογή με νέους χρωματισμούς, ανανεωμένα σχέδια και ακόμη περισσότερες συνεργασίες. Υιοθετήθηκε από διασημότητες, από τον Wiz Khalifa, ο οποίος φόρεσε το κλασικό λευκό και μαύρο high-top σε συνέντευξη στο Jimmy Kimmel Live το 2022, και την Anne Hathaway, η οποία απαθανατίστηκε φορώντας ένα Blazer Mid με λεοπάρ σχέδιο swoosh, μέχρι την Tia Mowry, η οποία δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2023 μια φωτογραφία της με ένα Nike Blazer Mid '77 Next Nature. Στην πραγματικότητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν μεγάλο αντίκτυπο στην πορεία του Blazer κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με δημοφιλείς influencers όπως η Vittoria Ceretti και η Bella Hadid να φορούν το sneaker και να του προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη αξιοπιστία ως αντικείμενο υψηλής μόδας.

© Nike

Το απόλυτο διαχρονικό κλασικό

Έχουν περάσει περισσότερες από πέντε δεκαετίες από τότε που το Nike Blazer εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα γήπεδα μπάσκετ του NBA, κι όμως παραμένει κεντρικό κομμάτι της κουλτούρας των sneakers σε όλο τον κόσμο, παρόλο που είναι ένα φτωχό παπούτσι μπάσκετ για τα σημερινά δεδομένα. Όπως και πολλές άλλες σιλουέτες της Nike, έκανε τη μετάβαση από τον αθλητισμό στη μόδα μέσω κάποιων απροσδόκητων υποκουλτούρων, αλλά σε αντίθεση με τα περισσότερα από αυτά τα παπούτσια, ο σχεδιασμός του δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου σε αυτό το διάστημα. Σήμερα, το τυπικό μοντέλο μοιάζει σχεδόν ακριβώς όπως ήταν τη δεκαετία του 1970, με καθαρή αισθητική που το καθιστά εύκολο στο στυλ, στιβαρή κατασκευή που το διατηρεί ανθεκτικό και άνετη μονάδα σόλας που υποστηρίζει την καθημερινή χρήση. Το Nike Blazer, το οποίο αρχικά προτιμήθηκε για τις αθλητικές του επιδόσεις και τώρα εκτιμάται ιδιαίτερα για την κομψή ρετρό αισθητική του, αποτελεί την επιτομή του διαχρονικού κλασικού παπουτσιού.

Read more

Το SPORTSHOWROOM χρησιμοποιεί cookies. Σχετικά με την πολιτική μας για τα cookies.

Να συνεχίσει

Επέλεξε τη χώρα σου

Ευρώπη

Αμερικής

Ασία-Ειρηνικός

Αφρική

μέση Ανατολή