adidas
Gazelle
Το κλασικό, διαχρονικό και επιδραστικό παπούτσι της Adidas.
Μια σημαντική σιλουέτα
Στα πρώτα της χρόνια, η adidas επικεντρώθηκε στη δημιουργία λειτουργικών υποδημάτων για ερασιτέχνες και επαγγελματίες αθλητές, αλλά πολλά από τα αθλητικά της σχέδια κατέληξαν να γίνουν και δημοφιλή μοντέλα lifestyle. Ένα από αυτά ήταν το adidas Gazelle - ένα παπούτσι επιδόσεων με καθαρή, απλή αισθητική, το οποίο με την πάροδο αρκετών δεκαετιών εξελίχθηκε στο ρόλο του ως μία από τις πιο σημαντικές σιλουέτες του τεράστιου παλαιού καταλόγου της μάρκας.
Ένα προϊόν της ιστορίας
Η ιστορία του Gazelle ξεκίνησε χρόνια πριν καν δημιουργηθεί, με μια σειρά από διαφορετικά σχέδια που μπορούν να θεωρηθούν ως προκάτοχοί του. Υπήρχε το Rom, το οποίο βοήθησε τη Βίλμα Ρούντολφ να κερδίσει τρία χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης το 1960, και το Olympiade, το οποίο προτιμήθηκε από τη γερμανική ομάδα σπριντ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1964 στο Τόκιο. Και τα δύο ήταν παπούτσια υψηλών επιδόσεων που άνοιξαν το δρόμο για το Gazelle, το οποίο αντλεί στοιχεία όπως η φτέρνα και η σόλα του από αυτούς τους προδρόμους.
Δύο τολμηρές αποχρώσεις
Μέχρι το 1965, είχε παραχθεί το αρχικό πρωτότυπο του Gazelle. Για πρώτη φορά, η adidas χρησιμοποίησε σουέτ ως κύριο υλικό στο πάνω μέρος, ξεχωρίζοντας το έτσι από άλλα παπούτσια προπόνησης της εποχής, τα οποία έτειναν να προτιμούν το παραδοσιακό δέρμα. Εξίσου ανθεκτικό αλλά πιο ελαφρύ, αυτό το βελούδινο ύφασμα έδινε στον χρήστη μια πινελιά μεγαλύτερης ταχύτητας και είχε το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι μπορούσε να πάρει ζωηρά χρώματα κατά τη διαδικασία βαφής. Αυτό το προκαταρκτικό μοντέλο ήταν μια πλούσια απόχρωση του κόκκινου, και προστέθηκε μια μπλε έκδοση όταν το Gazelle κυκλοφόρησε επίσημα το 1966. Τότε, η διαφορά στο χρώμα δεν ήταν απλώς θέμα αισθητικής, αλλά υποδήλωνε και μια μικρή διαφορά στο σχεδιασμό. Ενώ και τα δύο είχαν ένα καγκουρό σουέτ επάνω μέρος με το χαρακτηριστικό λογότυπο της adidas με τις τρεις ρίγες στο πλάι, μια καρτέλα φτέρνας με κορνίζα και ειδική υποστήριξη καμάρας, η μονάδα της σόλας ήταν ξεχωριστή για τη συγκεκριμένη χρωματική απόχρωση και επομένως προσαρμόστηκε στη χρήση για την οποία προοριζόταν. Η κόκκινη έκδοση διέθετε διαφανή σόλα με σχέδιο πέλματος ψαροκόκαλο που παρείχε εξαιρετική πρόσφυση και απέτρεπε κάθε ολίσθηση σε εσωτερικές επιφάνειες. Σχεδιάστηκε κυρίως για χρήση στο χάντμπολ και, για να διασφαλιστεί ότι ήταν ένα αποτελεσματικό παπούτσι για το άθλημα, δοκιμάστηκε από μερικούς από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο, πολλοί από τους οποίους ήταν από τη Γερμανία- ένα από τα κορυφαία έθνη του χάντμπολ εκείνη την εποχή. Αντίθετα, η μπλε έκδοση απευθυνόταν σε αθλητές που βασίζονταν κυρίως σε εξωτερικούς χώρους. Η εξωτερική σόλα από καουτσούκ βελτιστοποιήθηκε για γενική προπόνηση, με πολυκυτταρικό σχεδιασμό που παρείχε επιπλέον πρόσφυση σε διάφορες επιφάνειες παιχνιδιού.
Πειραματισμοί και επαναλήψεις
Με το σουέτ επάνω μέρος και τις διαφορετικές επιλογές σόλας, το Gazelle ξεχώρισε από το πλήθος, αποτελώντας ένα δημοφιλές παπούτσι προπόνησης που χρησιμοποιήθηκε από πολλούς επαγγελματίες αθλητές και εμφανίστηκε στα αθλητικά περιοδικά της εποχής. Ήταν επίσης ένα εξαιρετικό μοντέλο για να πειραματιστούν οι σχεδιαστές της μάρκας και αποτέλεσε έμπνευση για νέες σιλουέτες όπως το Jaguar, το οποίο αργότερα έγινε το adidas Athen. Το ίδιο το Gazelle τροποποιήθηκε επανειλημμένα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με ορισμένες αλλαγές, όπως η νεοδιαμορφωμένη γλωττίδα στη φτέρνα, το ανανεωμένο προφίλ της σόλας και η εφαρμοστή γλώσσα, να γίνονται μόνιμες, ενώ άλλες, όπως το προτεινόμενο φερμουάρ, τελικά απορρίφθηκαν. Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές που υπέστη το παπούτσι έγινε το 1971, όταν εισήχθη ένα κυψελοειδές μοτίβο πρόσφυσης στην εξωτερική σόλα και των δύο χρωμάτων. Αυτός ο επανασχεδιασμός ενσωμάτωσε σειρές εξαγωνικών μικροκυττάρων που βελτίωσαν σημαντικά την πρόσφυση, καθιστώντας έτσι το Gazelle ακόμη πιο αποτελεσματικό ως παπούτσι επιδόσεων και δίνοντάς του το προβάδισμα έναντι των σύγχρονων αθλητικών υποδημάτων. Στην πραγματικότητα, η εξαγωνική εξωτερική σόλα ήταν τόσο καλή που χρησιμοποιείται ακόμα σε πολλά σύγχρονα Gazelle.
Μια ισχυρή υποστήριξη
Ενώ οι φυσικές αναβαθμίσεις βοήθησαν στη βελτίωση της δημοτικότητας του Gazelle, η πρωτοποριακή δουλειά του Horst Dassler με τους αθλητές το έφερε σε ένα παγκόσμιο κοινό. Γιος του ιδρυτή της adidas, Adi Dassler, ο Horst είχε ενταχθεί στην εταιρεία το 1960 και ήθελε να αξιοποιήσει τη δύναμη των διασημοτήτων για την προώθηση των υποδημάτων της. Το 1972, έδωσε στον Αμερικανό κολυμβητή Mark Spitz ένα ζευγάρι Gazelles και του ζήτησε να τα φορέσει στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου. Όσο αντισυμβατικό κι αν φαίνεται να βάζεις έναν κολυμβητή να προωθήσει ένα παπούτσι που κατασκευάζεται για επίγεια αθλήματα, το σχέδιο απέδωσε, καθώς ο Spitz όχι μόνο το φόρεσε κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των μεταλλίων για ένα από τα επτά χρυσά που κέρδισε εκείνη τη χρονιά, αλλά έβγαλε και τα Gazelles και τα κράτησε ψηλά για να τα επιδείξει πραγματικά στο πλήθος. Η τολμηρή αυτή κίνηση, την οποία ο Adi φέρεται να μην ενέκρινε, έφερε τον Spitz σε μπελάδες με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και προκάλεσε συζητήσεις γύρω από την τοποθέτηση προϊόντων στον αθλητισμό. Εν τω μεταξύ, εντυπωσιασμένος από τον Spitz και τους Ολυμπιακούς Αγώνες που κατέρριψε ρεκόρ, ο Horst συνέχισε να ιδρύει τη δική του εταιρεία μαγιό με την ονομασία Arena και επέκτεινε την πρωτοποριακή δουλειά του με τους αθλητές, ώστε να συμπεριλάβει συμβόλαια αποκλειστικής ένδυσης με αθλητικές ομοσπονδίες, ακόμη και με την Ολυμπιακή Επιτροπή, και τελικά έγινε ένας από τους σημαντικότερους επιχειρηματίες στον εμπορικό αθλητισμό σε όλο τον κόσμο.
Ένα πρώιμο αθλητικό παπούτσι lifestyle
Όπως πολλά από τα σχέδια της adidas, το Gazelle δημιουργήθηκε αρχικά ως παπούτσι προπόνησης, αλλά τελικά έγινε και ένα lifestyle sneaker. Χάρη εν μέρει στο πολύχρωμο σουέτ επάνω μέρος του, το οποίο το διέκρινε από τα άλλα αθλητικά υποδήματα της εποχής, το Gazelle έκανε αυτή τη μετάβαση αρκετά νωρίς, εμφανιζόμενο σε μια έκδοση του 1976 του ιαπωνικού περιοδικού ανδρικής μόδας Popeye και φορεμένο από διασημότητες υψηλού προφίλ, όπως ο Mick Jagger. Παρόλα αυτά, η adidas συνέχισε να εστιάζει στις αθλητικές του ικανότητες, ενώ παράλληλα φρόντισε να του δώσει μια σαγηνευτική lifestyle αισθητική για τον απλό χρήστη. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανανεωθεί και πάλι το Gazelle, αυτή τη φορά με το διάσημο λογότυπο Trefoil της μάρκας να διαμορφώνει τους σχηματισμούς πρόσφυσης της εξωτερικής σόλας. Επιπλέον, η συνολική κατασκευή του παπουτσιού τελειοποιήθηκε και το μπροστινό μέρος του πέλματος επανασχεδιάστηκε για να βελτιστοποιηθεί για το χάντμπολ.
Το Gazelle και η ποδοσφαιρική κουλτούρα
Αυτό το συνεχές μαστόρεμα διατήρησε το μοντέλο επίκαιρο μέχρι τη δεκαετία του '80, ακόμη και όταν εμφανίστηκαν πιο σύγχρονες σιλουέτες. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, το Gazelle συνέχισε το ταξίδι του από παπούτσι προπόνησης σε αντικείμενο μόδας, διεισδύοντας σε διάφορες υποκουλτούρες σε όλο τον κόσμο. Ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου φοριόταν από παθιασμένους οπαδούς του ποδοσφαίρου, γνωστούς ως Casuals. Τα μέλη αυτού του κινήματος έφερναν πίσω αντικείμενα ένδυσης που αγόραζαν υποστηρίζοντας τις ομάδες τους στο εξωτερικό σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, διαδίδοντας την adidas και άλλες ξένες μάρκες σε περιοχές της βόρειας Αγγλίας και αλλού. Ενώ πολλά μοντέλα της adidas ήταν δημοφιλείς επιλογές, για πολλούς Casuals, το Gazelle ήταν η καλύτερη επιλογή επειδή, παρόλο που εξακολουθούσε να είναι πιο προσιτό από πολλά άλλα επώνυμα αθλητικά παπούτσια της εποχής, ήταν λίγο πιο ακριβό από σιλουέτες όπως το Monaco και το Madeira, δίνοντάς του αυτή την premium αίσθηση.
Το αγαπημένο χιπ χοπ
Καθώς το Gazelle κατακτούσε τα ποδοσφαιρικά γήπεδα του Ηνωμένου Βασιλείου, υιοθετήθηκε και από μια άλλη, εντελώς διαφορετική υποκουλτούρα: το χιπ χοπ. Το ανερχόμενο μουσικό είδος είχε εξαπλωθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80, και είχε αρχίσει να κερδίζει έδαφος στο Ηνωμένο Βασίλειο με συγκροτήματα όπως οι Run-DMC, τα μέλη των οποίων ήταν γνωστά για το adidas Superstar που φορούσαν. Δεδομένου ότι αυτό το μοντέλο και άλλα που συνδέονταν με τη χιπ χοπ σκηνή των Ηνωμένων Πολιτειών δεν ήταν τόσο διαθέσιμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι Βρετανοί οπαδοί συχνά επέλεγαν το πιο προσιτό Gazelle. Η μάρκα έλαβε ακόμη μεγαλύτερη προσοχή το 1986, όταν οι Run-DMC κυκλοφόρησαν ένα τραγούδι με τίτλο My Adidas, στο οποίο ραπάρουν για τα αγαπημένα τους αθλητικά παπούτσια. Αυτό συνέπεσε με μια άλλη επαναλανσάρισμα του Gazelle που περιλάμβανε μια σειρά νέων χρωμάτων που απευθύνονταν στους casual καταναλωτές που αναζητούσαν ένα μοντέρνο αθλητικό παπούτσι για καθημερινή χρήση. Σε αυτό το σημείο, η σιλουέτα ήταν ένα πραγματικά παγκόσμιο φαινόμενο και η adidas άρχισε να κυκλοφορεί νέες παραλλαγές όπως το Gazelle Super, ενώ παράλληλα άλλαξε το όνομα του παπουτσιού (στην Ιαπωνία έγινε adidas 300) για να ταιριάζει στις ξένες αγορές.
Η είσοδος στις Ηνωμένες Πολιτείες
Στη συνέχεια, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, εμφανίστηκε μια τάση για κλασικά sneakers, οδηγώντας πολλούς να επιστρέψουν και πάλι στο adidas Gazelle. Οι Peter Moore και Rob Strasser, οι οποίοι είχαν μετακινηθεί από τη Nike το 1987, ενθάρρυναν την adidas να επωφεληθεί από αυτό, επανακυκλοφορώντας τις παραδοσιακές σιλουέτες της, και, το 1991, κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του Gazelle. Λίγο αργότερα, οι επιδραστικοί skateboarders Eric Koston και Natas Kaupas άρχισαν να το φορούν ενώ αγωνίζονταν στην Ευρώπη, πριν επιστρέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και το διαδώσουν ως παπούτσι skate εκεί. Εν τω μεταξύ, το αστέρι των Beastie Boys, Mike D, ο οποίος ήταν γνωστός για τα παπούτσια adidas, επένδυσε σε μια νεοσύστατη επιχείρηση στο Λος Άντζελες που ονομαζόταν X-Large - ένα streetwear brand και κατάστημα ρούχων που πουλούσε old-school sneakers μαζί με τα δικά του ρούχα. Ως αποτέλεσμα αυτών των διαφόρων παραγόντων, το Gazelle συνέχισε να βρίσκει νέους οπαδούς στις Ηνωμένες Πολιτείες και ήταν δημοφιλές σε όλη τη χώρα.
Αστέρια της Britpop και σούπερ μοντέλα
Πίσω στην Ευρώπη, το Gazelle ήταν συνηθισμένο θέαμα στη μουσική σκηνή της Britpop, η οποία εξελισσόταν γρήγορα σε πολιτιστικό φαινόμενο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το δημοφιλές συγκρότημα Oasis από το Μάντσεστερ, το στυλ του οποίου προέκυψε κατά κάποιο τρόπο από την κουλτούρα των ποδοσφαιρικών ταρατσών της δεκαετίας του 1980, ηγήθηκε του κινήματος και συχνά εμφανιζόταν στις συναυλίες φορώντας το Gazelle. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90, άλλα συγκροτήματα της Britpop, όπως οι Blur και οι Suede, το φορούσαν και, θέλοντας να μιμηθούν το λουκ, οι οπαδοί τους έκαναν το ίδιο. Αλλού, εμφανίστηκε στα πόδια του Jay Kay των Jamiroquai στο βίντεο του βρετανικού funk συγκροτήματος για το Virtual Insanity, το οποίο προβλήθηκε επανειλημμένα στο MTV το 1996. Πιθανότατα, όμως, ήταν τα supermodels της εποχής που έκαναν το Gazelle τόσο πολύτιμο παπούτσι κατά την περίοδο Cool Britannia της χώρας. Μια εικόνα του 1993 με την Kate Moss να ποζάρει ανέμελα με μερικά καφέ Gazelle ήταν ιδιαίτερα εμβληματική- τόσο πολύ, μάλιστα, που η adidas επέλεξε να την επαναπροσδιορίσει ως μέρος μιας διαφημιστικής καμπάνιας του 2016 για μια νέα έκδοση του Gazelle. Μια άλλη αξιομνημόνευτη εικόνα ήταν του δανέζικου μοντέλου Helena Christensen, η οποία πόζαρε για το γυναικείο περιοδικό μόδας Elle το 1994 φορώντας μόνο ένα μαύρο ζευγάρι, κάνοντας την δεκαετιών πλέον σιλουέτα ένα πραγματικά επιθυμητό αντικείμενο μόδας καθώς πλησίαζε η νέα χιλιετία.
Μια περιορισμένη συνεργασία
Το 2001, η adidas λάνσαρε την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά Originals και το Gazelle επέστρεψε για άλλη μια δεκαετία. Γνωστή ως Gazelle Vintage, αυτή η επανάληψη βασίστηκε στο μοντέλο του 1960 και λειτούργησε ως καμβάς για μια από τις πρώτες συνεργασίες της, όταν η ιαπωνική streetwear μάρκα Neighborhood σχεδίασε δύο χρωματικές εκδόσεις περιορισμένης κυκλοφορίας. Κυκλοφόρησαν με αφορμή τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2006 στο Βερολίνο και ήταν διακοσμημένα με λεπτομέρειες που θύμιζαν το γεγονός, με μια μαύρη έκδοση "Home" που ήταν διαθέσιμη μόνο στη γενέτειρα της μάρκας, το Τόκιο, και μια λευκή έκδοση "Away" που πωλούνταν σε σημεία της adidas τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο Βερολίνο.
Ένα παπούτσι κατάλληλο για τον James Bond
Παρά την αριστοκρατική αυτή συνεργασία, η δεκαετία του 2000 και οι αρχές της δεκαετίας του 2010 σηματοδότησαν μια σχετικά ήσυχη περίοδο για το Gazelle, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρ' όλα αυτά, η adidas συνέχισε να υπερασπίζεται το παπούτσι, κυκλοφορώντας νέες εκδόσεις, όπως το πιο ογκώδες Gazelle 2 και ακόμη και ένα μοντέλο βελτιστοποιημένο για skateboarders. Η πολιτιστική του αξία επιβεβαιώθηκε το 2012, όταν ο James Bond, τον οποίο υποδύεται ο ηθοποιός Daniel Craig, φόρεσε ένα κομψό σκούρο μπλε χρώμα του Gazelle 2 κατά τη διάρκεια των σκηνών προπόνησης της τρίτης ταινίας Bond, Skyfall. Τα διαπιστευτήρια του παπουτσιού για το skate εκφράστηκαν επίσης σε μια συνεργασία του 2015 με την λονδρέζικη Palace Skateboards, η οποία συνεργάστηκε με την adidas για τη δημιουργία δύο εκδόσεων φιλικών προς το skate: το Palace Pro, το οποίο χρησιμοποίησε το adidas Primeknit για να γίνει ακόμα πιο άνετο και ελαφρύ χωρίς να υποβαθμίσει την ανθεκτικότητα, και το Palace Pro Trainer, το οποίο επέλεξε μια πιο παραδοσιακή κατασκευή από σουέτ.
Αναβιώνοντας ένα κλασικό
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, το adidas Gazelle έκανε τη μεγαλύτερη επιστροφή του μέχρι σήμερα. Εκείνη την εποχή, ο κόσμος εξακολουθούσε να αγοράζει το παπούτσι, αλλά ήταν η απόφαση της μάρκας να επαναφέρει το δημοφιλές μοντέλο του 1991 που το είδε να επιτυγχάνει μια τόσο ισχυρή ανάκαμψη. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε σημαντικό πολιτιστικό αντίκτυπο καθ' όλη τη δεκαετία του '90 και η επίδρασή της στους σύγχρονους σχεδιαστές υποδημάτων της adidas, όπως ο Jean Khalifé, ο οποίος μεγάλωσε στη βορειοανατολική Γαλλία, όπου το Gazelle ήταν ένα δημοφιλές sneaker, σήμαινε ότι το αντιμετώπισαν με σεβασμό και ευλάβεια κατά την επιστροφή του. Κανένα από τα πρωτότυπα σχεδιαστικά σχέδια δεν υπήρχε κατά τη στιγμή της επανέκδοσης, οπότε ο Khalifé και η ομάδα του έπρεπε να ανακατασκευάσουν το Gazelle κομμάτι-κομμάτι για να δημιουργήσουν ένα πιστό αντίγραφο που με χαρά αποκάλυψαν στο κοινό. Έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αναπαραγωγή βασικών στοιχείων, όπως η μονάδα σόλας, η χαρακτηριστική υφή της ταινίας foxing και η διαμορφωμένη γλώσσα, για να διασφαλίσουν ότι θα ανταποκρίνονταν στο πρωτότυπο.
Συλλογή συνεργασιών
Η επανακυκλοφορία του 2016 ήταν μεγάλη επιτυχία, καθώς η κατασκευή του '91 είχε την τέλεια ισορροπία νοσταλγίας, vintage αισθητικής και ευέλικτου στυλ. Αυτό το έκανε δημοφιλές μεταξύ των μεγαλύτερων γενεών που θυμόντουσαν το παπούτσι από τα παιδικά τους χρόνια και των νεότερων που ήθελαν ένα casual sneaker με διαχρονική αισθητική. Στα χρόνια που ακολούθησαν, το Gazelle έγινε το αγαπημένο για δημιουργικούς συνεργάτες, στους οποίους περιλαμβάνονταν το ιταλικό streetwear brand Slam Jam, η μπουτίκ sneakers του Λος Άντζελες Sneaker Politics και το brand ρούχων του Brendon Babenzien, NOAH, το οποίο παρήγαγε δύο χρωματισμούς με εντυπωσιακά cheetah και camo print στο πάνω μέρος. Εκτός από αυτά, υπήρχαν και πιο αντισυμβατικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Transport for London, της οποίας το βασιλικό μοβ σχέδιο γιόρτασε την κατασκευή της γραμμής Elizabeth Line του μετρό του Λονδίνου, καθώς και μια συλλογή από τον μακροχρόνιο προοδευτικό συνεργάτη της adidas, Yohji Yamamoto, ο οποίος δημιούργησε διάφορους εκλεπτυσμένους χρωματισμούς για την καινοτόμο συνεργασία Y-3.
Το Gucci Gazelle και το Satellite Stomper
Με έναν τόσο διαφορετικό κατάλογο συνεργατών, το Gazelle έγινε ελκυστικό σε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Στη συνέχεια, το 2022, έγινε ένα ακόμα μεγαλύτερο παγκόσμιο φαινόμενο με την πιο πολυτελή συνεργασία του μέχρι σήμερα. Το βρετανικό GQ προανήγγειλε τη συνεργασία στις αρχές του 2022, όταν ο σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Mo Salah εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της έκδοσης Φεβρουαρίου του περιοδικού μόδας με ένα βαθύ πράσινο ζευγάρι Gazelle και ένα μεγάλο παλτό Gucci. Η ένωση αυτών των δύο εμπορικών σημάτων ήταν αρκετά προφητική, καθώς, αργότερα την ίδια χρονιά, θα συναντιόντουσαν για να δημιουργήσουν μερικά από τα πιο περιζήτητα σχέδια Gazelle που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Τα πρώτα από αυτά κυκλοφόρησαν το καλοκαίρι του 2022 και ήταν κατασκευασμένα από εκλεπτυσμένα υλικά με μοναδικό branding Gucci που τους έδινε μια υψηλής ποιότητας και αποκλειστικής αισθητικής. Κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, η συνεργασία με την Gucci παρέδωσε δεκάδες αποχρώσεις σε μια ποικιλία εκκεντρικών στυλ και τολμηρών αποχρώσεων, οι οποίες κατασκευάστηκαν στην Ιταλία για να διασφαλιστεί ότι ήταν της υψηλότερης δυνατής ποιότητας. Η συλλογή Gazelle x Gucci φορέθηκε από διασημότητες του Χόλιγουντ, όπως η Olivia Wilde και ο Brad Pitt, και ανέβασε την πανάρχαια σιλουέτα σε νέα επίπεδα δημοτικότητας, βιώνοντας μάλιστα τη δική της viral στιγμή στα social media, χάρη στον Harry Styles, γνωστό λάτρη της adidas. Κατά τη διάρκεια των συναυλιών του τραγουδιστή Love On Tour του 2023, βιντεοσκοπήθηκε να πίνει από ένα πράσινο σουέτ ζευγάρι Gucci Gazelles ενώ βρισκόταν στη σκηνή στην Αυστραλία, και όταν το βίντεο ανέβηκε στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, μοιράστηκε αμέσως σε όλο τον κόσμο από τους θαυμαστές του, προκαλώντας μια εκτίναξη των πωλήσεων όλων των Gazelles. Η σχέση του Styles με τη σιλουέτα είναι τόσο εμβληματική που η αυστραλιανή ιστοσελίδα της μάρκας έχει αναφορά στο παρατσούκλι των θαυμαστών του για τα Gazelle - Satellite Stompers - το οποίο προέρχεται από τον χορό που χορεύει ο ίδιος ενώ ερμηνεύει το τραγούδι "Satellite". Ακόμα και τώρα, μια αναζήτηση για Satellite Stompers στην ιστοσελίδα της adidas θα φέρει τη σελίδα του Gazelle, καθώς η μάρκα τιμά τη σχέση του σούπερ σταρ μουσικού με το αθλητικό παπούτσι.
Μια σημαίνουσα σιλουέτα
Ο συναρπαστικός συνδυασμός του Harry Styles, της Gucci και του adidas Gazelle αποτέλεσε ένα κορυφαίο σημείο σε έναν ολόκληρο κατάλογο εξαιρετικών στιγμών από τη μακρά ιστορία της adidas. Έκτοτε, η μάρκα υποδημάτων συνέχισε να αυξάνει την ποικιλία των χρωματισμών του Gazelle, ενώ παράλληλα συνεργάστηκε με νέους συνεργάτες, όπως ο λάτρης των sneakers και ειδικός στα streetwear Sean Wotherspoon, ο Βρετανός skateboarder και καλλιτέχνης Blondey McCoy, η lifestyle μάρκα CLOT του Edison Chen από το Χονγκ Κονγκ και ο Πορτορικανός ράπερ Bad Bunny, ο οποίος δημιούργησε δύο κομψά σχέδια με προσαρμοσμένες λεπτομέρειες και μοναδικά εφέ branding. Η σιλουέτα έχει επίσης γίνει μια κοινή επιλογή styling για fashion influencers όπως η Gigi Hadid, η οποία τράβηξε τα βλέμματα αφού το επέλεξε αντί για το εξαιρετικά δημοφιλές adidas Samba, ενώ βρισκόταν σε μια βόλτα για ψώνια το 2024, και ηθοποιούς όπως η Emma Watson και η Jennifer Lawrence.
Ποικιλία σχεδίων και στυλ
Σήμερα, το adidas Gazelle μπορεί να βρεθεί σε μια τεράστια γκάμα χρωμάτων για να ταιριάζει σχεδόν σε κάθε στυλ, με μια ποικιλία μοντέλων, όπως το παπούτσι skateboarding ADV, το Bold, με την τριπλά στοιβαγμένη σόλα πλατφόρμας, το Indoor, του οποίου ο σχεδιασμός έφερε την τάση Gazelle στις αρχές της δεκαετίας του 2020 και στο οποίο βασίστηκε η συνεργασία με την Gucci, και το 85, το οποίο μιμείται την έκδοση στα μέσα της δεκαετίας του '80. Εν τω μεταξύ, το βασικό μοντέλο παραμένει η κατασκευή '91, ο σχεδιασμός της οποίας ενσαρκώνει τις διαχρονικές ιδιότητες της σειράς adidas Originals.
Μισός αιώνας και συνεχίζουμε
Μετά από περισσότερο από μισό αιώνα, το adidas Gazelle εξακολουθεί να είναι επίκαιρο όσο ποτέ, γεγονός που αποδεικνύει την ικανότητά του να προσαρμόζεται στην πληθώρα των τάσεων της μόδας που ήρθαν και έφυγαν κατά τη διάρκεια της ιστορίας του. Περισσότερο από αυτό, όμως, το Gazelle έχει επηρεάσει αυτές τις τάσεις, καθορίζοντας το στυλ ποδοσφαιρικών υποκουλτούρων, μουσικών σκηνών και διακεκριμένων fashionistas των social media. Με ένα τόσο ευρύ φάσμα οπαδών, αυτό το κληρονομικό σχέδιο έχει φτάσει στο απόγειο των δυνάμεών του και δεν δείχνει κανένα σημάδι ότι θα πέσει σύντομα.