Nike
Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837
Ένα θρυλικό ζευγάρι.
Ένα τρομερό ζεύγος
Στις 29 Ιανουαρίου 2023, οι επισκέπτες της σελίδας της Nike στο Instagram είδαν μια δελεαστική εικόνα - ένα απλό κουτί παπουτσιών με ένα λευκό swoosh της Nike στο καπάκι του. Ενώ αυτή μπορεί να ήταν μια συνηθισμένη σκηνή για τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης της Nike, υπήρχε κάτι λίγο διαφορετικό σε αυτή την εικόνα. Αντί για το πορτοκαλί κόκκινο που χρησιμοποιείται συχνά στα κουτιά παπουτσιών της Nike, αυτή η εικόνα είχε μια άμεσα αναγνωρίσιμη απόχρωση του τιρκουάζ - Tiffany Blue. Αυτός ο πατενταρισμένος τόνος είναι το σήμα κατατεθέν της εταιρείας κοσμημάτων Tiffany & Co με έδρα τη Νέα Υόρκη. Κάτω από το κουτί, το οποίο ήταν τοποθετημένο σε ένα απλό λευκό φόντο, υπήρχε ένα μαύρο swoosh της Nike και οι λέξεις "Tiffany & Co.". Πάνω από αυτό αναγραφόταν "A Legendary Pair.", καθιερώνοντας έτσι την πρώτη επίσημη συνεργασία Nike x Tiffany & Co.
Η λιτή εικόνα αποκάλυψε ελάχιστες πληροφορίες εκτός από την ανακοίνωση της συνεργασίας. Δεν έδωσε καμία ένδειξη για τη σιλουέτα της Nike που θα χρησιμοποιηθεί για το αθλητικό παπούτσι, αφήνοντας στους οπαδούς των δύο εμπορικών σημάτων μόνο το μυστήριο, τις εικασίες και τις λέξεις "Coming soon...". Την ίδια ημέρα, η Tiffany & Co. μοιράστηκε την ίδια εικόνα στο Twitter της, ενώ η Nike πήρε ακόμη και μια ολόκληρη σελίδα στους New York Times για να παρουσιάσει το νέο της εγχείρημα. Όσον αφορά τη συγκέντρωση ενδιαφέροντος, το teaser πέτυχε εντυπωσιακά αποτελέσματα, με περισσότερα από 6.000 retweets στη σελίδα της Tiffany στο Twitter και πάνω από 1,4 εκατομμύρια likes για τη Nike στη σελίδα της στο Instagram. Ήταν βέβαιο ότι αυτό το μοντέλο θα ήταν ιδιαίτερα περιζήτητο.
Ένα περίεργο σύνολο αντικειμένων
Δύο ημέρες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου, όσοι περίμεναν με ανυπομονησία περισσότερες πληροφορίες έλαβαν ένα ακόμη teaser - μια σειρά τεσσάρων εικόνων που απεικόνιζαν μοναδικά ασημένια αντικείμενα από ασήμι 925, τα οποία είχαν χαραχθεί με λέιζερ με το εμπορικό σήμα και των δύο εταιρειών. Τα αντικείμενα αυτά υπαινίσσονταν ορισμένες πτυχές της συνεργασίας, με δύο από αυτά να τοποθετούνται σε φόντο Tiffany Blue και τα άλλα να ακουμπούν σε μια λευκή επιφάνεια με λευκό φόντο που θύμιζε τυπικές εικόνες της Nike. Το πρώτο έκανε χρήση του λευκού σκηνικού, απεικονίζοντας μια βούρτσα παπουτσιών σε ένα διαφανές ποτήρι κάτω από τις λέξεις "Don't Forget the Tongue". Οι σκούρες τρίχες της υπονοούσαν το χρώμα του παπουτσιού, καθώς αυτές χρησιμοποιούνται συνήθως για την επεξεργασία σκουρόχρωμων υλικών, ενώ η εστίαση στη γλώσσα υποδήλωνε ότι μπορεί να υπάρχει μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια σε αυτό το χαρακτηριστικό. Η δεύτερη εικόνα απεικόνιζε ένα κέρατο παπουτσιού σε φόντο Tiffany Blue κάτω από τις λέξεις "For a More Subtle Flex.", υποδηλώνοντας ενδεχομένως τη χρήση εύκαμπτων υλικών ή ένα διακριτικό σχεδιασμό. Μπορεί να περίμεναν από την Tiffany & Co. να δημιουργήσει ένα επιδεικτικό σχέδιο, αλλά ίσως αυτό να υποδήλωνε ότι θα αψηφούσαν αυτές τις προσδοκίες.
Ακολούθησε η πιο αποκαλυπτική ίσως από τις τέσσερις εικόνες. Πίσω στο λευκό φόντο, έδειχνε μια δαντέλα Tiffany Blue τοποθετημένη σαν να επρόκειτο για κολιέ ή βραχιόλι, μοιάζοντας πολύ με τις συνθέσεις που χρησιμοποιεί η εταιρεία κοσμημάτων για τα προϊόντα της. Στη μέση της δαντέλας υπήρχε μια ασημένια ντουμπρέλα από ασήμι 925, χαραγμένη με ένα μικρό λογότυπο "TCo" δίπλα από τα γράμματα "AF1". Το περίφημο branding μιας από τις πιο εμβληματικές σιλουέτες της Nike έλεγε στους φαν των sneakers αυτό που έπρεπε να ξέρουν: επρόκειτο για ένα σχέδιο Air Force 1. Οι λέξεις πάνω από την εικόνα τα έλεγαν όλα: "Laced to Perfection". Η τελευταία εικόνα, για άλλη μια φορά σε συνδυασμό με το Tiffany Blue, απεικόνιζε μια κρεμαστή σφυρίχτρα, κάτω από την οποία αναγράφονταν οι λέξεις "We Made the "Bells and Whistles" Whistle". Αυτό το τέταρτο και τελευταίο στοιχείο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα νεύμα στην αθλητική κληρονομιά του AF1, με τις λέξεις κάτω από τη σφυρίχτρα να υποδηλώνουν ότι ο σχεδιασμός θα ήταν κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Αυτές οι τέσσερις φωτογραφίες συνοδεύονταν από το σχόλιο "Όταν είπαν "απλά κάντε το", ακούσαμε.", επικαλούμενοι το διάσημο σλόγκαν της Nike.
Ένα θρυλικό ζευγάρι, πράγματι
Ενώ αυτές οι τέσσερις εικόνες έδωσαν στον κόσμο μια εικόνα ορισμένων πτυχών του σχεδιασμού, δεν θα αργούσε να έρθει η στιγμή που οι οπαδοί και των δύο εμπορικών σημάτων θα μπορούσαν να δουν ακριβώς πώς έμοιαζε. Στην πραγματικότητα, αργότερα, την ίδια μέρα, η Tiffany & Co. δημοσίευσε ένα teaser βίντεο που παρουσίαζε το sneaker. Αν και είχε διάρκεια μόλις λίγα δευτερόλεπτα, έδωσε μια πλήρη εικόνα του ζευγαριού, καθώς και μια βαθύτερη ματιά στην ασημένια καρτέλα που κοσμεί τη φτέρνα. Τελείωνε με το μπλε χρώμα Tiffany Blue να γεμίζει την οθόνη και τις λέξεις "A Legendary Pair.", μια φράση που πλέον αναγνωριζόταν ως το σλόγκαν της συνεργασίας, με διττή σημασία που αναγνώριζε το απίστευτο status των δύο brands, δηλώνοντας παράλληλα τις φιλοδοξίες τους για το ζευγάρι παπουτσιών. Το σχόλιο έγραφε απλώς "Ένα θρυλικό ζευγάρι, πράγματι.", το οποίο επρόκειτο να είναι η απάντηση της Tiffany στο αρχικό σλόγκαν καθ' όλη τη διάρκεια της καμπάνιας.
Το μόνο πράγμα που είναι καλύτερο από το να συνεργάζονται 2 θρύλοι, είναι 3
Μετά από αυτή την κρυφή ματιά, και οι δύο εταιρείες σιώπησαν για λίγο, αφήνοντας τους οπαδούς τους σε αναμονή για το τι θα επακολουθούσε. Πέρασαν τρεις εβδομάδες μέχρι το επόμενο teaser να ανέβει στις 22 Φεβρουαρίου. Για να ενισχυθεί το προφίλ της συνεργασίας, είχε προσληφθεί ο επαγγελματίας του NBA Carmelo Anthony. Στο βίντεο, τον βλέπουμε να μπαίνει στο πλατό μιας φωτογράφισης της Tiffany με ένα κομψό σμόκιν. Καθώς φτάνει στη φωτογράφηση, ρωτάει πού είναι τα κοσμήματα, για να του πουν ότι είναι στα πόδια του. Κοιτάζει προς τα κάτω ελαφρώς μπερδεμένος και η μουσική ξεκινάει καθώς βλέπουμε για πρώτη φορά τα παπούτσια στα πόδια κάποιου. Το σχόλιο που συνοδεύει το βίντεο λέει: "Το μόνο πράγμα που είναι καλύτερο από το να συνεργαστούν 2 θρύλοι, είναι 3.", συνεχίζοντας να τονίζει τη θρυλική ιδιότητα όλων και όλων όσων συμμετέχουν σε αυτή τη συνεργασία.
Η Tiffany & Co. θέλησε επίσης να επωφεληθεί από τη νέα αυτή συνεργασία, δημοσιεύοντας δύο φωτογραφίες στις σελίδες της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η μία έδειχνε τον Anthony σε ένα ευρύ πλάνο με το κοστούμι και τα παπούτσια του και η άλλη ένα κοντινό πλάνο των παπουτσιών με τον ίδιο να ισιώνει τη γλώσσα. Η λέξη "Tiffany" είναι ευδιάκριτη με μια κομψή, στιλάτη γραμματοσειρά που παραπέμπει σε ένα αρχειακό λογότυπο της Tiffany, όπως και το βραχιόλι Tiffany's στον δεξιό του καρπό. Το σχόλιο δίπλα στις φωτογραφίες επαναχρησιμοποιεί το σλόγκαν της συνεργασίας, λέγοντας: "Ένα θρυλικό ζευγάρι, πράγματι. Ο @carmeloanthony φοράει το νέο Nike/Tiffany Air Force 1 1837.", ακολουθούμενος από το hashtag #NikexTiffany. Αυτή η σύντομη δήλωση αποκάλυψε επίσης το όνομα του παπουτσιού - 1837 - το οποίο επιλέχθηκε για να τιμήσει τη χρονιά που ιδρύθηκε το Tiffany's.
Ένας άλλος θρύλος
Αν και αυτή ήταν η πρώτη επίσημη εικόνα κάποιου που φορούσε τα Nike x Tiffany AF1, οι φωτογράφοι είχαν απαθανατίσει μια άλλη διάσημη σταρ του μπάσκετ με αυτά εβδομάδες νωρίτερα. Ο LeBron James, γνωστός για τις ικανότητές του στο γήπεδο, αλλά και για τη συνεργασία του με τη Nike, απαθανατίστηκε φορώντας το νέο μοντέλο στα τέλη Ιανουαρίου. Εκείνη την εποχή, φορούσε επίσης ένα εξατομικευμένο μπουφάν Tiffany & Co. x Nike με το ίδιο μαύρο και Tiffany Blue χρώμα που βλέπουμε στο αθλητικό παπούτσι, δημιουργώντας σοβαρό hype για τη συνεργασία.
Μια συνεργασία με την πολιτιστική κληρονομιά
Ο συνδυασμός μιας εταιρείας κοσμημάτων υψηλής ποιότητας και μιας από τις πιο επιτυχημένες αθλητικές μάρκες στον πλανήτη ήταν βέβαιο ότι θα δημιουργούσε μια εμβληματική συνεργασία, κάτι που η Tiffany & Co. επιβεβαίωσε στην ιστοσελίδα της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί, η εταιρεία παρουσίασε μια σειρά από εικόνες του σχεδίου, περιγράφοντας τη συνεργασία με τη Nike ως "μια εμβληματική ένωση μεταξύ δύο θρυλικών αμερικανικών εμπορικών σημάτων". Εκτός από τον εορτασμό της μεταξύ τους συνεργασίας, η Tiffany's ήθελε επίσης το παπούτσι να αποτελεί σύμβολο της κληρονομιάς και της δεξιοτεχνίας της μάρκας. Για να τονιστεί αυτό, σε μια ενότητα που ονομάζεται "Down to the Details", παρουσιάστηκε η προσοχή και η ακρίβεια που δόθηκε για τη δημιουργία των διαφόρων κομψών στοιχείων που εμφανίζονται σε όλο το ζευγάρι. Ενώ το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το ασημένιο κομμάτι στη φτέρνα, το απόλυτο σύμβολο της συνεργασίας είναι το άμεσα αναγνωρίσιμο swoosh της Nike σε Tiffany Blue σε κάθε πλευρά. Σε άλλο σημείο της ιστοσελίδας, εμφανίστηκε το κουτί με το κοινό σήμα που χρησιμοποιήθηκε για την παράδοση του αθλητικού παπουτσιού, το οποίο για άλλη μια φορά συμπυκνώνει το όραμα των δύο εταιρειών μέσω της χρήσης του Tiffany Blue και ενός swoosh στο εξωτερικό, μαζί με ένα εκπληκτικό πορτοκαλί κόκκινο που έμοιαζε με το διάσημο υπέρυθρο χρώμα της Nike, με τη λέξη "Tiffany" κομψά τυπωμένη πάνω από το εσωτερικό. Παράλληλα με αυτές τις δελεαστικές εικόνες, η Tiffany & Co. προϊδέασε επίσης για περαιτέρω κυκλοφορίες στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Nike μέσω ενός μεγάλου πανό που έγραφε "Be the First to Know About Future Collaborations".
Ένα στερλίνα σχέδιο
Παρόμοιες ενότητες εμφανίστηκαν στον ιστότοπο της Tiffany στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός τμήματος με τίτλο "A Sterling Idea", το οποίο αποκάλυψε κάποια από την έμπνευση πίσω από την ασημένια πλάκα που έχει χαραχτεί με λέιζερ στη φτέρνα του αθλητικού παπουτσιού. Τιμά την τεχνογνωσία της μάρκας στη δημιουργία ασημένιων κοσμημάτων από ασήμι, κάτι που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1850. Διαθέτει επίσης τον αριθμό 925, ο οποίος, όπως εξηγεί ο ιστότοπος, αναφέρεται στην ποιότητα των ασημένιων κομματιών της εταιρείας από ασήμι 925. Αυτά έχουν πάντα 92,5% ασήμι και μόλις 7,5% άλλα μέταλλα, φτάνοντας την ποσοστιαία βαθμίδα του αμερικανικού προτύπου Sterling Silver Standard. Το ίδιο υψηλό πρότυπο εφαρμόστηκε και στα ασημένια αξεσουάρ από ασήμι 925, τα οποία απεικονίζονταν στην αμερικανική ιστοσελίδα δίπλα στις λέξεις "Stay tuned for Nike/Tiffany-inspired sterling silver accessories, arriving March 7". Την ίδια ημέρα κυκλοφόρησε και το ζευγάρι παπουτσιών περιορισμένης έκδοσης, αν και όσοι ήθελαν να αποκτήσουν ένα ζευγάρι έπρεπε να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους ήδη από τις 3 Μαρτίου για να έχουν την ευκαιρία να το αγοράσουν.
Διαχρονική τελειότητα
Από την πλευρά της, η Nike δημοσίευσε δύο ξεχωριστές σελίδες στην εφαρμογή SNKRS. Η πρώτη ήταν μια περιγραφή του παπουτσιού και της συνεργασίας μαζί με μια σειρά από φωτογραφίες από διαφορετικές γωνίες που αναδεικνύουν τα διάφορα στοιχεία του σχεδιασμού. Η περιγραφή ξεκινούσε ως εξής: "Από τη Νέα Υόρκη στον κόσμο, η διαχρονική τελειότητα δείχνει ωραία οπουδήποτε - από την 57η έως την 125η και πέρα από αυτήν". Αυτό επιβεβαίωνε τους στόχους του έργου - τη δημιουργία ενός διαχρονικού σχεδιασμού, κάτι που επιτεύχθηκε μέσω της χρήσης "υπερυψωμένων πινελιών" και "πολυτελών λεπτομερειών". Αυτά τα χαρακτηριστικά αναδείχθηκαν περαιτέρω στο δεύτερο μέρος της εφαρμογής SNKRS που επικεντρώθηκε στο αθλητικό παπούτσι Air Force 1 x Tiffany & Co. Εμφάνισε ένα μοντάζ πέντε εικόνων που αναδείκνυαν ορισμένες πτυχές της συνεργασίας, από το ασημένιο κομμάτι της φτέρνας μέχρι το κουτί Tiffany Blue, πριν τελειώσει με την κλασική πλάγια όψη του παπουτσιού σε φόντο Tiffany Blue κάτω από τις λέξεις "A Legendary Pair".
Μια θρυλική συνεργασία για μια σπουδαία πόλη
Η συνεργασία Nike x Tiffany & Co. έγινε δεκτή με τεράστιο ενθουσιασμό σε όλο τον κόσμο. Όπως δήλωσε η Nike στην ιστοσελίδα της, το sneaker που παρήγαγε ήταν μια αναπαράσταση της "ίδιας της Νέας Υόρκης και της γέφυρας μεταξύ μπάσκετ και street style που έκανε το AF-1 το crossover icon που είναι σήμερα". Τόσο η μάρκα Tiffany & Co. όσο και το Air Force 1 καθορίστηκαν από τις συνδέσεις τους με την πόλη, καθιστώντας τη συνεργασία AF1 έναν ταιριαστό συνδυασμό των δύο θρυλικών ονομάτων. Με λέξεις όπως "κομψότητα", "πολυτέλεια" και "εκλέπτυνση" που συνδέονται με το σχέδιο, το Air Force 1 x Tiffany & Co. "1837" μπορεί να είναι η τέλεια αναπαράσταση αυτής της σπουδαίας πόλης.