New Balance
9060
Ένας τολμηρός φόρος τιμής σε μια κλασική εποχή από την ιστορία της New Balance.

Τιμώντας την ιστορία
Η New Balance έχει από καιρό τη φήμη ότι δημιουργεί αθλητικά υποδήματα υψηλής ποιότητας, αλλά στα τέλη της δεκαετίας του 2010, η μάρκα άρχισε να αναπτύσσει την παρουσία της και στην αγορά lifestyle. Αυτό το έκανε κυρίως με την επανακυκλοφορία των παπουτσιών τρεξίματος της κληρονομιάς της, τα οποία έτυχε να ταιριάζουν στην αναδυόμενη τάση normcore. Οι μοντέρνοι άνθρωποι όλων των ηλικιών άρχισαν να φορούν τα λεγόμενα "dad shoes" - χοντρά αθλητικά παπούτσια επιδόσεων κατασκευασμένα για άνεση με διχτυωτό πάνω μέρος και άφθονη δερμάτινη επένδυση - και η New Balance ήταν μία από τις κορυφαίες επιλογές. Η μάρκα χρησιμοποίησε επίσης τα εκτεταμένα αρχεία της για να αντλήσει ιδέες για πρωτότυπα σχέδια, και το 2019 δύο σχεδιαστές ανέλαβαν να αναπτύξουν ένα νέο αθλητικό παπούτσι που θα τιμούσε το παρελθόν της εταιρείας, αλλά και θα κοιτούσε προς το μέλλον. Δημιούργησαν το New Balance 9060: μια ξεχωριστή lifestyle σιλουέτα που απέτισε φόρο τιμής σε μερικά από τα πιο εμβληματικά αθλητικά υποδήματα της εποχής του Y2K.
Δύο ταλαντούχοι σχεδιαστές
Τα στελέχη της New Balance γνώριζαν ότι θα χρειάζονταν μια ταλαντούχα ομάδα για να σχεδιάσουν ένα παπούτσι που να συνδυάζει αποτελεσματικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της μάρκας, οπότε επέλεξαν δύο ταλαντούχους δημιουργούς με μεγάλη εμπειρία. Ο πρώτος ήταν ο Senior Footwear Director, James Lee, ο οποίος εργαζόταν στην εταιρεία από το 2014, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων στο παπούτσι πεζοπορίας Trailbuster Freshfoam και σε μια σπορ έκδοση του 997. Ο συνεργάτης του ήταν ο οραματιστής Yue Wu, ο οποίος, αν και είχε εργαστεί στη New Balance μόλις δύο χρόνια εκείνη την εποχή, είχε ένα υπόβαθρο στη μηχανική και μια ισχυρή γνώση του σχεδιασμού επιδόσεων. Αυτό του έδινε μια εντελώς διαφορετική προοπτική σε σχέση με τον Lee, του οποίου η πιο παραδοσιακή πορεία καριέρας τον είχε δει να αναπτύσσει τις δεξιότητές του σε διάφορες εταιρείες υποδημάτων πριν φτάσει στη New Balance. Με την αντίθετη επαγγελματική τους ιστορία να δίνει στον καθένα ένα ξεχωριστό στυλ, το ζευγάρι είχε τη δυνατότητα να γίνει μια σπουδαία ομάδα, και θα έπρεπε να είναι, καθώς ο κόσμος επρόκειτο να τους θέσει μια τεράστια πρόκληση που θα απαιτούσε όλη τους την εφευρετικότητα για να την ξεπεράσουν.
Ένας νέος τρόπος εργασίας
Αφού συναντήθηκαν προς το τέλος του 2019, ο Lee και ο Wu μόλις που πρόλαβαν να ξεκινήσουν με το 9060 πριν χτυπήσει η παγκόσμια πανδημία. Όλοι οι παραδοσιακοί τρόποι εργασίας σταμάτησαν ξαφνικά και οι σχεδιαστές περιορίστηκαν στα σπίτια τους μαζί με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Δεν μπορούσαν πλέον να κάθονται μαζί σε ένα δωμάτιο και να κάνουν καταιγισμό ιδεών και να χειρίζονται με φυσικό τρόπο πρωτότυπα για να δουν πώς θα προχωρήσει καλύτερα ο σχεδιασμός. Τώρα, έπρεπε να συνεργάζονται εξ αποστάσεως, βασιζόμενοι σε βιντεοκλήσεις, μηνύματα και ψηφιακή μοντελοποίηση για την ανταλλαγή πληροφοριών. Χωρίς να πτοηθούν, επέμειναν σε αυτόν τον νέο τρόπο εργασίας και σύντομα κατάλαβαν ότι είχε τα δικά του πλεονεκτήματα. Αντί να βρίσκονται συνεχώς μαζί, η μέθοδος αυτή επέτρεπε μια πιο μελετημένη προσέγγιση, την οποία ο ίδιος ο Lee έχει περιγράψει έκτοτε ως "αναζωογονητική". Τους προσέφερε το χρόνο και το χώρο να απομακρυνθούν και να σκεφτούν προσεκτικά τις ιδέες τους πριν επιστρέψουν στο τραπέζι για να τις συζητήσουν ως ομάδα.
Βρίσκοντας έμπνευση
Αφού προσαρμόστηκαν στην εξ αποστάσεως συνεργασία, οι σχεδιαστές αναζήτησαν έμπνευση από τα αρχεία της New Balance. Οι πρόσφατες κυκλοφορίες περιλάμβαναν το 327, το οποίο βασίστηκε σε δύο πρωτοποριακά παπούτσια για τρέξιμο από τη δεκαετία του 1970, και το 57/40, το οποίο επεξεργάστηκε το απίστευτα δημοφιλές 574 από το 1988, με στοιχεία που προέρχονταν τόσο από το αρχικό μοντέλο όσο και από τις επαναλήψεις της δεκαετίας του '90 που ακολούθησαν. Ακολουθώντας λογικά αυτή την εξέλιξη, οι Lee και Wu αποφάσισαν να αναζητήσουν έμπνευση στα ρετροφουτουριστικά στυλ που ήταν δημοφιλή γύρω από την αλλαγή της χιλιετίας και μετά. Κατέληξαν σε διάφορα μοντέλα από την επική σειρά 99X, η οποία υπήρχε από τις αρχές της δεκαετίας του '80 και αναζωογονείτο με νέα μοντέλα σε κάθε επόμενη δεκαετία. Στη συνέχεια, έφεραν πτυχές του 860v2 - ενός δρομέα επιδόσεων που είχε πρωτοβγεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010 πριν επανεκδοθεί ακριβώς όταν το έργο 9060 ξεκινούσε το 2019. Όλα αυτά τα παπούτσια φτιάχτηκαν πρώτα και κύρια για τον αθλητισμό, και ως εκ τούτου, η επιτυχία τους στηρίχθηκε στην ιδέα της κίνησης, συγκεκριμένα στο πώς τα ετερόκλητα συστατικά τους συνεργάζονταν για να δώσουν στον χρήστη την αίσθηση της δυναμικής κίνησης. Έτσι, έγινε μια από τις βασικές έννοιες πίσω από το 9060, ενημερώνοντας τόσο την αισθητική όσο και την τεχνολογία του.
Ένα δραματικό άνω μέρος
Με τις εμπνεύσεις πίσω από το παπούτσι καθορισμένες, η ομάδα χωρίστηκε σε δύο ομάδες, με τον Wu να επικεντρώνεται στο πάνω μέρος και τον Lee να φροντίζει για τη μονάδα της σόλας. Για το επάνω μέρος, στόχος του Wu ήταν να πάρει κλασικά χαρακτηριστικά από προηγούμενα μοντέλα και να τα επανερμηνεύσει με απροσδόκητους τρόπους, ώστε να σφυρηλατήσει κάτι υπερβολικό και δραματικό. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού ήταν η χρήση των Sway Bars σε όλο το επάνω μέρος - ένα χαρακτηριστικό που αφαιρέθηκε απευθείας από το 990 και εφαρμόστηκε σε ευρύτερες και πιο πολυάριθμες ζώνες για να δώσει στο 9060 την αίσθηση κίνησης που επιθυμούσαν οι σχεδιαστές του. Η πιο αναγνωρίσιμη πτυχή κάθε σιλουέτας της New Balance είναι το μεγάλο σύμβολο "N" σε κάθε πλευρά, και αντί να επιμείνει στη συμμετρική εμφάνιση των περισσότερων sneakers, ο Wu στόλισε τα πλαϊνά του με αταίριαστα λογότυπα. Στην πλαϊνή πλευρά υπήρχε ένα ασημένιο αντανακλαστικό "N", ενώ το μεσαίο ενσωματώθηκε άψογα στις επικαλύψεις, καθώς το σχήμα του καθορίστηκε από μια σειρά παχιά κεντημένων ράβδων. Το υπόλοιπο επάνω μέρος του παπουτσιού αποτελούνταν από ένα βασικό στρώμα από διαπνέον πλέγμα με διάφορα πάνελ από σουέτ και δέρμα που τοποθετήθηκαν το ένα πάνω στο άλλο για να δημιουργήσουν γεωμετρικά μοτίβα στην επιφάνειά του. Περισσότερο branding ήταν κομψά ραμμένο στο κάτω μέρος του eyestay και στο κέντρο της φτέρνας, αλλά ο Wu έκανε κάτι πραγματικά μοναδικό για το patch της γλώσσας. Βασίστηκε στο κομμάτι του ABZORB cushioning που είναι ορατό στο μπροστινό μέρος του 991, αντλώντας από το ακανόνιστο τριγωνικό σχήμα του και το γυαλιστερό κοσμηματοειδές φινίρισμα για να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό έμβλημα για το 9060 που τιμούσε το sneaker του 2001.
Μια τολμηρή και υποστηρικτική μονάδα σόλας
Καθώς ο Wu συνέθετε αυτό το εντυπωσιακό επάνω μέρος, ο Lee έκανε κάτι εξίσου τολμηρό με τη μονάδα της σόλας. Γέμισε την ενδιάμεση σόλα διπλής πυκνότητας με τεράστιες τοξοειδείς λοβούς αντικραδασμικής προστασίας ABZORB που ξεχώριζαν εμφανώς από το υπόλοιπο παπούτσι, σηκώνοντάς το ψηλά από το έδαφος, ενώ παράλληλα παρείχε μέγιστη απορρόφηση κραδασμών και άνεση. Η φτέρνα σταθεροποιήθηκε με εξειδικευμένη αντικραδασμική προστασία ABZORB SBS, ενώ η ανθεκτική εξωτερική σόλα από καουτσούκ διέθετε έξι τεράστιες δομές πέλματος, τέσσερις στο μπροστινό μέρος του πέλματος, δύο κάτω από τη φτέρνα, η καθεμία με σχήμα διαμαντιού στο κέντρο της. Αυτές ήταν υπερβολικές εκδοχές του σχεδίου πρόσφυσης που βρέθηκε γύρω από την άκρη της εξωτερικής σόλας του 860, αποτίοντας έτσι φόρο τιμής σε αυτό το προηγούμενο μοντέλο τόσο στην εμφάνισή του όσο και παρέχοντας παρόμοια υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Γύρω από τη φτέρνα, ο Lee πρόσθεσε ένα άλλο εμβληματικό κομμάτι της τεχνολογίας της New Balance με τη μορφή μιας συσκευής CR, τραβώντας και πάλι την προσοχή στην παρουσία της, κάνοντάς την πολύ μεγάλη. Αρχικά σχεδιάστηκε για να σταθεροποιεί τα παπούτσια τρεξίματος 990 της μάρκας μέσω ενός φαινομένου ελέγχου της κίνησης, η συσκευή CR ήταν κατασκευασμένη από ένα ανθεκτικό πλαστικό, το οποίο ο Lee ενίσχυσε περαιτέρω δίνοντάς του μια υφή και ένα ημιδιαφανές φινίρισμα. Εκτός από την παραγωγή ενός σαγηνευτικού γυαλιστερού εφέ, αυτό το λειτουργικό εξάρτημα βοήθησε στη στήριξη του ποδιού, όπως ακριβώς και οι πιο διακριτικές εκδόσεις στις οποίες βασίστηκε.
Το τελικό προϊόν
Οι Lee και Wu πέρασαν πάνω από δύο χρόνια αναπτύσσοντας ένα μοντέλο με το οποίο ήταν και οι δύο ευχαριστημένοι. Χάρη στη σκληρή δουλειά τους και την ισχυρή σχέση που είχαν χτίσει κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, όταν ήρθε η φάση της κατασκευής πρωτοτύπων, τα πράγματα κύλησαν απίστευτα ομαλά, και το ζευγάρι είχε το τελικό του προϊόν μετά από μόλις δύο αναθεωρήσεις. Χρειάζονταν ακόμα ένα όνομα, οπότε συνδύασαν αυτά των κυριότερων επιρροών του, το 990 και το 860, για να πάρουν το 9060, περικλείοντας έτσι τέλεια τη νέα έκφραση των εμβληματικών μοντέλων που αντιπροσώπευε το παπούτσι. Το μόνο που απέμενε ήταν να αποφασίσουν για τον χρωματικό σχεδιασμό των πρώτων κυκλοφοριών, αλλά γι' αυτό απευθύνθηκαν σε έναν άλλο δημιουργικό συνεργάτη: Joe Freshgoods.
Joe Freshgoods
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2020, η New Balance είχε γίνει γνωστή για την παραγωγή κομψών συνεργατικών αθλητικών παπουτσιών που σχεδίαζε με πολλούς δημιουργούς και εταιρείες μόδας από όλο τον κλάδο. Ένας από αυτούς ήταν ο Joe Robinson από το Σικάγο, ο οποίος, υπό το brand του Joe Freshgoods, δημιούργησε εκδόσεις του 992, του OMN1S και του 990v3 καθ' όλη τη διάρκεια του 2020 και του 2021. Από την αρχή, ήταν σαφές ότι ο Robinson δεν ήθελε να βάλει το όνομα της μάρκας του σε ένα παπούτσι μόνο και μόνο για χάρη του. Ήθελε να φέρει το δικό του μοναδικό στυλ σε κάθε σιλουέτα και ταυτόχρονα να αφηγηθεί μια ιστορία που θα συνδεόταν με την ευρύτερη κοινότητα των οπαδών του. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός του 990v3 ονομάστηκε "Outside Clothes" ως αναφορά στη ζωή στην πόλη τη δεκαετία του 1990, όταν οι μητέρες έλεγαν στα παιδιά τους να είναι προσεκτικοί όταν φορούσαν τα εξωτερικά του ρούχα μέσα στο σπίτι.
Το Inside Voices Pack
Το Joe Freshgoods x New Balance 9060 θα αποτελούσε τη συνέχεια αυτού του παπουτσιού του 2021, οπότε αντλούσε περαιτέρω στοιχεία από την παιδική του ηλικία ως συνέχεια του ίδιου θέματος. Δημιούργησε δύο κομψές χρωματικές αποχρώσεις οι οποίες συγκεντρώθηκαν σε μια μεγαλύτερη συλλογή ρούχων με τίτλο "Inside Voices" - άλλο ένα νεύμα στις μητέρες των 90s, αυτή τη φορά με αναφορά στην τάση τους να λένε στα παιδιά να χρησιμοποιούν την εσωτερική τους φωνή όταν βρίσκονται σε δημόσιο χώρο αντί να φωνάζουν δυνατά. Και οι δύο εκδόσεις ενσωμάτωσαν το ροζ χρώμα, το οποίο ήταν ήδη ένας χαρακτηριστικός τόνος της Freshgoods, καθώς ο σχεδιαστής είχε γοητευτεί από αυτό κατά τη διάρκεια της νεότητάς του, αφού παρακολουθούσε τον Αμερικανό ράπερ Cam'Ron να φοράει ροζ ρούχα σε εκδηλώσεις μόδας και σε μουσικά βίντεο. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για το πρώτο χρώμα που ανακοινώθηκε, το "Penny Cookie Pink", το οποίο ήταν ένα χαριτωμένο sneaker με ροζ τόνο στο πλέγμα, τα κορδόνια και τα λογότυπα στα πλαϊνά του. Οι επικαλύψεις του ήταν σε απαλή μπεζ απόχρωση, ενώ οι ανοιχτόχρωμες πράσινες ανταύγειες έδιναν πρόσθετη αντίθεση. Η Joe Freshgoods αποκάλυψε για πρώτη φορά τη συλλογή "Inside Voices" τον Ιανουάριο του 2022, παρουσιάζοντας δύο κουτιά παπουτσιών, αλλά μόνο μία απόχρωση. Όσοι περίμεναν την κυκλοφορία της τον Μάιο του 2022 θα έπρεπε να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμα για να δουν τη δεύτερη απόχρωση, η οποία ονομαζόταν "Baby Shower Blue". Σε αυτό, οι παστέλ ροζ αποχρώσεις λειτουργούσαν ως συμπλήρωμα των ανοιχτών aqua επικαλύψεων και του ανοιχτού μαύρου πλέγματος, δημιουργώντας ένα παπούτσι που ήταν εξίσου κομψό με το αντίστοιχο. Και τα δύο τελείωναν με το κείμενο Inside Voices κεντημένο χοντρά στα τακούνια ακριβώς κάτω από το εμπορικό σήμα JFG, ενώ μια ειδική καπιτονέ εσωτερική επένδυση προσέφερε επιπλέον απαλότητα και μια πολυτελή αίσθηση γύρω από το πόδι.
Ο τέλειος πρόδρομος
Μόλις ένα μήνα πριν από το λανσάρισμα του 9060, ανακοινώθηκε ότι ο Joe Freshgoods είχε διοριστεί δημιουργικός διευθυντής της καμπάνιας "Conversations Amongst Us" της New Balance. Με τις πρώτες κυκλοφορίες της να έχουν οριστεί για τον Απρίλιο του 2022 και να αποτελούνται επίσης από vintage μοντέλα της New Balance, η καμπάνια ήταν ο τέλειος προάγγελος του 9060. Έδειξε πόσο πολύ πίστευε η μάρκα στις δημιουργικές ικανότητες του Freshgood και τράβηξε την προσοχή στα υπόλοιπα πρότζεκτ του, τα οποία μόνο πολλαπλασιάστηκαν τα χρόνια που ακολούθησαν. Όταν τα σχέδια του 9060 κυκλοφόρησαν τον Μάιο, ήταν απίστευτα δημοφιλή, δημιουργώντας τεράστιο hype και ενθουσιασμό για τη γενική κυκλοφορία του Ιουλίου.
Μια επιτυχημένη γενική κυκλοφορία
Όπως συμβαίνει με πολλά μοντέλα της New Balance, η χρωματική σύνθεση του 9060 για το λανσάρισμα περιείχε αστικές αποχρώσεις όπως το γκρι και το μπεζ. Ενισχυμένο από την επιτυχία της συνεργασίας με τον Joe Freshgoods και χαιρετισμένο από τα περιοδικά μόδας ως το "sneaker του καλοκαιριού", έγινε γρήγορα μια δημοφιλής επιλογή ανάμεσα στους παλιούς και νέους οπαδούς της New Balance, με τους πρώτους να απολαμβάνουν την throwback εμφάνισή του και τις αναφορές του σε κλασικά μοντέλα όπως το 997 και το 991. Εν τω μεταξύ, οι πιο πρόσφατοι υποστηρικτές της μάρκας γοητεύτηκαν από τη ρετροφουτουριστική αισθητική του και την άνεση σε επίπεδο επιδόσεων, που το καθιστούσε ένα εξαιρετικό καθημερινό sneaker. Το νεότερο, πιο συνειδητοποιημένο ως προς τη μόδα κοινό προσελκύστηκε επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά, όταν ο Αμερικανός μουσικός σταρ και πρεσβευτής της New Balance Jack Harlow εμφανίστηκε σε μια διαφημιστική καμπάνια για τα νέα 9060 "Truffle" και "Ivory".
Εκπληκτικές συνεργασίες
Το New Balance 9060 ήταν τόσο γοητευτικό που σύντομα επιλέχθηκε ως συνεργατική σιλουέτα από άλλες δημιουργικές οντότητες. το 2022 κυκλοφόρησαν δύο αθόρυβα σχέδια με την εταιρεία μόδας Mowalola και η εκλεπτυσμένη χρωματική εκδοχή 'Age of Discovery' από το κατάστημα λιανικής Bodega με έδρα τη Βοστώνη, η οποία λανσαρίστηκε με τη βοήθεια του επιδραστικού Αμερικανού ράπερ Aminé. Εν τω μεταξύ, το 2023 έφερε ένα αξιομνημόνευτο sneaker που δημιουργήθηκε με την εταιρεία ένδυσης Bricks & Wood από το Λος Άντζελες, το "Missing Pieces Pack" από το streetwear brand του James Whitner, The Whitaker Group, και τα ζωηρά χρώματα "Fire Sign" και "Glow" από τη λιανική εταιρεία lifestyle DTLR. Η τάση συνεχίστηκε το 2024, όταν η New Balance συνεργάστηκε με τον Κινέζο σχεδιαστή Younker Hong και το streetwear retailer Randomevent για να σφυρηλατήσει ένα αριστοκρατικό μαύρο και χρυσό sneaker, πριν επιστρέψει στη συνεργασία με την DTLR, φτιάχνοντας αυτή τη φορά ένα εντυπωσιακό μοντέλο που γιόρταζε την πολύχρωμη μεταμόρφωση της άνοιξης. Αργότερα μέσα στη χρονιά, η μάρκα ξεπέρασε τον κόσμο της μόδας, συνεργαζόμενη με την Αμερικανίδα αθλήτρια Sydney McLaughlin-Levrone για το κομψό 9060 "Linen" πριν από την επίδοση της που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ και κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Με τόσες πολλές συνεργασίες υψηλού επιπέδου, το 9060 συνέχισε να μεγαλώνει σε κύρος και διασημότητες το είδαν να το φορούν στην καθημερινότητά τους. Συγκεκριμένα, η Margot Robbie φωτογραφήθηκε δύο φορές τον Ιούνιο του 2024 με ένα ουδέτερο χρώμα, το οποίο τράβηξε την προσοχή των περιοδικών, αποδεικνύοντας έτσι τα διαπιστευτήριά της υψηλής μόδας και κάνοντάς την ένα must-have sneaker.
Ένας δυνατός εορτασμός της κληρονομιάς
Παρά το γεγονός ότι αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια μιας ταραχώδους περιόδου της σύγχρονης ιστορίας, το New Balance 9060 αναδείχθηκε ως ένα από τα πιο συναρπαστικά lifestyle sneakers της δεκαετίας. Ο εορτασμός της κληρονομιάς της μάρκας του προσδίδει μια αριστοκρατική αισθητική του Y2K, ενώ τα χαρακτηριστικά του που προσφέρουν άνεση εξασφαλίζουν ότι έχει την ευελιξία να φοριέται τόσο σε καθημερινή βάση όσο και σε ειδικές περιστάσεις. Μέσα από την έξυπνη, οριοθετημένη επανερμηνεία της σειράς 99X, οι Lee και Wu έριξαν στον σχεδιασμό την αγάπη τους για τα κλασικά αθλητικά παπούτσια τρεξίματος της New Balance, πριν ο Joe Freshgoods μεταφέρει το δικό του ταλέντο για την αφήγηση ιστοριών στην ογκώδη σιλουέτα. Αυτός ο δυναμικός συνδυασμός έδωσε στο 9060 το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα, αλλά είναι το τολμηρό στυλ και η προσοχή των σχεδιαστών στη λεπτομέρεια που εξασφάλισαν τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του.